Endnu et slag, endnu en smerte


14 år siden 1 kommentar Kortprosa

1Gaden
Mange ansigter om dagen ingen om natten. Går i gaderne, søgende, ... [...]
Blandede tekster
11 år siden
21Mindehavet
Jeg er ikke længere, derfor er jeg alt. Følelsen af at være spædb... [...]
Fantasy
12 år siden
0Vinterbal
En pige til vinter bal. · Kold i sneen faldt. · Hvor skal du hen aske... [...]
Digte
14 år siden
2Svarer okay
Jeg ved mine skrig ikke vil hjælpe mig på vej. · Så jeg lader min t... [...]
Rim og vers
14 år siden
5Rejsen er dit liv
Lad os bare slå tiden ihjel ved at lade den gå. · Har vi overhoved... [...]
Digte
14 år siden
1Min side af spejlet
På min side af spejlet virker det hele modsat. · Folk tænker frem,... [...]
Digte
14 år siden
1Endnu et slag, endnu en smerte
Som en vind hviskede han mig i øret, men hans ord var ikke vinden... [...]
Kortprosa
14 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Majbritt K. Hansen (f. 1989)
Som en vind hviskede han mig i øret, men hans ord var ikke vindens. De kom fra et fjernt sted, et sted jeg kun havde hørt om i de dunkle myter. Myter fra en fjern tid hvor mennesket herskede. Han holdt sig selv varsomt over mig. Jeg kunne ikke tro, det ville ende sådan.
   "Stop." Bad jeg ham, men han lagde sin håndflade på min skulder. Han vidste, jeg ønskede, han forsatte. Hans berøring brændte mig. I alle disse år havde jeg frygtet en mands varme. Vi var bestemt til at bære kulden af is, ikke flammernes varme. Det var sådan, det var blevet skrevet. Jeg ville væk fra ham, men min krop var ikke længere min egen.
   "Jeg har brug for dig." hviskede han.
   "Ingen har brug for mig." Det var sandt. Der var mange som mig, men få som ham. Han var vigtig, ikke jeg.
   "De har alle fortalt dig løgne i al den tid. Lad dig ikke narre. Du er enestående." Han vidste, hvad han skulle sige. Han løj, men det betød ikke længere noget. Jeg var i hans vold.
   "Det er forkert." Jeg vendte, mit ansigt fra ham.
   "Ja, det er." Medgav han mig. "Jeg burde være kold, og du min varme, men det er ikke alt, som du tror."
   "Hvordan er det så?"
   Alt han sagde, var for at binde mig, imens hans varme bredte sig.
   "Du er ikke som de andre. De forsvandt i dis. Men du..." Noget slog i mit bryst, og en smerte lammede mig, så min ryg faldt til jorden. Endnu et slag, endnu en smerte. Hvad var det, der skete i mig? Ingen havde fortalt om slag indefra, der slog som om, det aldrig ville stoppe.
   Jeg holdt mine øjne lukkede, men kunne mærke ham føre sin varme videre ud i min krop. Han tog min ene hånd, og slagene bankede ud i den som ekkoer.
   "Du ville ikke forsvinde." hviskede han denne gang svagt.
   "Vi er dæmoner."
   "Nej, ikke du." Hans bevægelser var hurtige som om, han var bange for, han ikke ville nå mig over alt.
   Jeg kunne mærke, hvordan mine lån fik de bankende slag. Han tabte hastighed, men forsatte ned over mig, forbi mine knæ. Mine tæer gav genklang. Snart dunkede næsten hele min krop af slagene fra mit indre. Men mit ansigt var endnu koldt.
   "Hvad har du gjort ved mig?" Jeg var bange. Jeg vidste ikke længere, hvad jeg var. Langsomt kom hans varme tilbage til mit ansigt. Han var blevet bleg, hans skær var ved at forsvinde. Jeg ville løfte min hånd mod hans kind, men den var uendelig tung. Ikke Dæmonisk, noget andet.
   Hans ansigt træk i træt smil. Han kyssede mine øjne. Sviende dråbe kom frem fra deres kroge. Det gik op for mig, hvad han gjorde.
   "Jeg giver dig liv." Endeligt sænkede han sine læber mod min mund. Jeg ville have det hele af ham. Den sidste del af hans varme spredte sig i min mund, og jeg åndede dybt ind. Jeg trak vejret.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 03/03-2010 09:42 af Majbritt K. Hansen og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 504 ord og lix-tallet er 17.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.