1Cutting
Hun har efterhånden hørt sangene på computerens playliste mange g... [...]
Kortprosa
14 år siden
1Svage forældre slår – børn får sår
Bassen pumpede i mine øre. Det var allerede højt nok, men jeg var... [...]
Noveller
14 år siden
5Far kom om natten
Far kommer altid sent om aftenen. Når resten af huset var gået ti... [...]
Noveller
14 år siden
4Unfaithful
Jeg vågner og kigger mig omkring. Sætter mig op i sengen og sukke... [...]
Blandede tekster
14 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Line Dalbro Jensen (f. 1987)
Hun har efterhånden hørt sangene på computerens playliste mange gange. Men for hver gang den starter forfra skruer hun bare højere op. Højere og vildere, som Nik & Jay synger i et vildt remix en af hendes venner sendte hende inden han tog i byen.
   Det er lørdag aften. Hun havde egentlig planer om at tage i byen med nogle veninder. Tøjet var lagt frem. Asti'en og Somersby på køl. Den rigtige taske og skoene der matcher var stillet frem i entreen. Men under bruseren kom tankerne, som hun så længe har holdt på afstand. Hun stod længe for at forsøge at vaske fortidens forfærdelige fejltrin væk. Da hun var færdig stod hun og kiggede sig i spejlet ... sukkende ønskede hun at hun befandt sig et andet sted, i en anden tid, i et andet rum.
   Griber så ud efter mobilen og skriver en hastig sms til den veninde der holder festen ...
   Hun holder vejret ...
   Der går et par minutter hvor hun står og kigger på den sorte skærm.
   Beep ...
   En sørgmodig sms fra veninden, om at hun er ked af at hun ikke kommer, men at hun bare skal ringe hvis der er noget.
   Hun sætter mobilen på lydløs. Henter den kolde Asti fra køleskabet. Sætter sig ind i sofaen, stadig med det våde håndklæde på. Hun skruer endnu mere op for musikken.
   Sætter flasken for munden og drikker.
   Hun drikker sig mod til. Mod til at gøre det der altid hjælper ...
   I hvert fald for en stund ...
   Hun studerer sin krop. Selvom hun prøver at skjule det godt er det ikke svært at se når blot man kigger efter. Hun sørger altid for at finde steder der kan skjules med tøj så ingen opdager hendes sørgelige skamferende sindstilstand.
   Hun sukker og drømmer sig tilbage til dengang hvor hun ikke havde brug for denne smertegivende smertelindring. Tilbage til dengang hvor hendes liv havde været en gave som hun aldrig nogensinde ville bytte. Nu ville hun for alt i verden ønske at hun finde kvitteringen så hun kunne bytte det hele væk.
   Godt beruset finder hun sit grej frem. Hun sætter sig på badeværelsesgulvet. Hun er klar til lindring og til smerte.
   Hun fjerner så håndklædet fra inderlåret og sætter det lille skarpe blad til huden.
   Hun mimer: "Så tag mig dog væk" og "Undskyld" mens hun skærer. Hun græder ikke. Hun har lært sig selv at denne smerte er bedre end den følelsesmæssige smerte som livet påfører hende.
   Hun skærer og skærer. Et par snit plejer at være nok ... Ikke denne gang ... Denne gang skal der mere til ... Denne gang vil hun ikke vågne op til det levende mareridt igen ...
   Denne gang går hun for vidt ...

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 15/03-2010 12:08 af Line Dalbro Jensen (Dalbro) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 448 ord og lix-tallet er 22.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.