Smukkere end nogen anden Søndag - Et billede


22 år siden 2 kommentarer Kortprosa

2Død-enkelt
Eks-kæreste. · Piller. · Død.
Digte
13 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Ekstra-materiale · Katrines marmorkage · Hvid dej: · 300 g mel · 300 g st... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Jubilæumsdagen · Netop dén dag var der feststemning. Cutiebound hav... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Michelles gode nyhed · - Hvad er klokken? spurgte Christian. Katrin... [...]
Romaner
15 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Frederik Tolstrup (f. 1982)
Det er aften. Snart nat. Jørgine og Erno puster lyset over middagsbordet ud. De sidste gæster til guldbrylluppet gik for en time siden, med en vittig bemærkning om, at de hellere måtte begynde at spare sammen til den gave, de ville give, til diamantbrylluppet...
   Erno skifter til pyjamasen, og smiler til sil guldbrud.
   "Kan du huske...," spørger han, "...den gang Ingrid blev født? Eller da Maren og Børge kom til?"
   "Naturligvis kan jeg det, min kære," svarer Jørgine roligt.
   "Vi har nu oplevet MANGE dejlige ting sammen!" konstaterer Erno.
   "Jeg kan huske...," smiler Jørgine, "...da jeg mødte dig første gang. Du var så nydelig - og der er du jo STADIG!" fortsætter hun skyndsomst. Der bliver stille i stuen. Så slår uret pludselig, (geng, geng, geng, geng, geng, geng, geng, geng, geng, geng, geng) elleve slag.
   "Jah...," gaber Erno, "måske skulle vi tag at gå i seng?"
   Jørgine slukker cigaretten i askebægret, medens Erno går hen, for at slukke for radioen.
   "Ja, lad os det."
   De går op ad trappen. Idet Jørgine passererne kalenderen, det eneste nye, i deres hjem, ser hun på ugedagen, og udbryder:
   "Erno det er Søndag! Jeg har faktisk slet ikke hovedpine i dag!"
   "Så lad os elske, smukkere end nogen anden søndag før denne... Det er trods alt ikke hver dag, man kan fejre et guldbryllup, så lad os da nyde den på den dejligste måde, vi kan finde. Det er dejligt med blomster og gaver, men der er dog noget, der er endnu bedre... Eller NOGEN..."
   De tager hinanden i hånden, som to nyforelskede, og går op i soveværelset...

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 13/03-2002 09:35 af Frederik Tolstrup (Hunnies ven) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 265 ord og lix-tallet er 21.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.