2Død-enkelt
Eks-kæreste. · Piller. · Død.
Digte
13 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Ekstra-materiale · Katrines marmorkage · Hvid dej: · 300 g mel · 300 g st... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Jubilæumsdagen · Netop dén dag var der feststemning. Cutiebound hav... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Michelles gode nyhed · - Hvad er klokken? spurgte Christian. Katrin... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Kagedag · - Mmmmph!!!! · Julias næse og mund var dækket af et lyserø... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
mMm... mm... mmm... · - Mmmm! · Julia og Penny sad bundne på gulvet.... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Oprydning · Var der noget Michelle hadede, så var det at rydde op. ... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Michelles sygedag · Silketørklædet holdt kulden væk fra Michelles h... [...]
Romaner
15 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Frederik Tolstrup (f. 1982)

Michelles gode nyhed

   - Hvad er klokken? spurgte Christian. Katrine svarede:
   - Seks minutter i ti.
   - Hm... Tror du så vi kan tillade os at lave morgenkaffen nu? Jeg er HELT "smadret".
   - Ja? tøvede Katrine, - Mon ikke vi kan? Julia kommer kvart over, Penny er for en enkelt gangs skyld forsinket og er her først klokken halv. Michelle kan være her hvert øjeblik. Det må da være i orden, ikke?
   - Ih, jeg ELSKER dig!
   Christian gav Katrine et kys, og de blev stående lidt i hinandens favn, indtil en smilende Michelle trådte ind ad døren til Cutiebounds hyggelige lokaler.
   - Hej, hej! Her er jeg! næsten SANG hun morgenfriskt. Så fik hun et listigt udtryk i ansigtet:
   - Uuhh, hva' laver I?
   - Holder af hinanden., sagde Katrine med et kærligt blik på sin mand, - Hvad laver du?
   - Går på arbejde uhyggeligt tidligt på døgnet.
   Michelle smilede.
   - Du virker så glad i dag., sagde Christian til hende, - Er der sket noget særligt?
   - Ja... Det ka' man såmænd godt sige. Man er blevet inviteret ud... på rejse... til New York. Er det ikk' bare vildt, spændende og helt fantastisk?
   - Jo, for dén da!
   - Skal du så besøge noget familie? spurgte Katrine.
   - Ja. Vi skal, en dag, forbi mine bedsteforældre, altså på FARS side, Matthias og jeg...
   - Det bli'r garanteret hyggeligt.
   - Ja, og det er jo ikke så tit, du ser dem, vel?
   - Nej, dét tør siges. Det er tre år siden sidst, nu.
   Michelles begejstring var så smittende at også Katrine og Christian følte sig noget så glade. Næsten ENDNU mere, end de var, inden hun ankom.
   - Jamen, et STORT tillykke, kære du! sagde Katrine og så kærligt hovedrystende på sin Christian, der ikke kunne lade være med at lave nogle små glædeshop til ære for nyheden.

"Klik" lød det fra kaffemaskinen omkring et kvarter senere.
   - Jeg henter den nye maskin-fuld, råbte Christian beredvilligt.
   - Hvor lyder det bare spændende, Michelle! sagde Julia interesseret, - Har I så tænkt over, hvad I gerne vil se derovre – altså bortset fra dine bedsteforældre?
   - Nej, ikke rigtig... Gå i butikker, måske... Se lidt på byen - og så på nogle nye CD'er til Matthias!
   - Spændende.
   De sad lidt i tavshed. Drak deres kaffe. I det samme lød et "heeeejjj!!!!" ude fra hoveddøren. Penny var ankommet.
   - Undskyld, jeg kommer for sent. Sov over mig!
   Hun kom forpustet ind i køkkenet og vinkede til dem med den ene hånd, medens hun løste sit halstørklæde med den anden.
   - Hvordan har I det?
   - Fint, sagde Julia, glad for at gense sin gode, "gamle" veninde, - Michelle skal på ferie sammen med Matthias...
   - Ej, hvor fedt! afbrød Penny entusiastisk.
   - Ja, sagde Michelle glad.
   - Nå... kom Christian til med den sidst-bryggede kaffe, som han satte fra sig på bordet. Da de alle havde drukket en kop af den nye kande, klappede han i hænderne, og sagde: - Skal vi se at komme i Action, de skønheder?
   De andre nikkede, drak ud og rejste sig. Kort efter sad de bundne til hver sin stol, medens Christians kamera blitzede løs...

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 12/12-2008 20:25 af Frederik Tolstrup (Hunnies ven) og er kategoriseret under Romaner.
Teksten er på 536 ord og lix-tallet er 24.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.