2Død-enkelt
Eks-kæreste. · Piller. · Død.
Digte
13 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Ekstra-materiale · Katrines marmorkage · Hvid dej: · 300 g mel · 300 g st... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Jubilæumsdagen · Netop dén dag var der feststemning. Cutiebound hav... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Michelles gode nyhed · - Hvad er klokken? spurgte Christian. Katrin... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Kagedag · - Mmmmph!!!! · Julias næse og mund var dækket af et lyserø... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
mMm... mm... mmm... · - Mmmm! · Julia og Penny sad bundne på gulvet.... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Oprydning · Var der noget Michelle hadede, så var det at rydde op. ... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Michelles sygedag · Silketørklædet holdt kulden væk fra Michelles h... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Strandturen · Smukkere og med mere strålende øjne havde man aldrig ... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Michelle og Matthias i Tivoli · Michelle havde inviteret Matthias p... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Bryllupssangen · Bladene faldt af træerne uden for Cutiebound-studi... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Michelle i sneen · Det var vinter. Driverne af sne lå smukke og hvi... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Michelles selvmordsforsøg · De blev alle sammen meget kede af det, ... [...]
Romaner
15 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Frederik Tolstrup (f. 1982)

Strandturen


Smukkere og med mere strålende øjne havde man aldrig set Michelle, som da hun trådte ind ad døren til de andre hos Cutiebound, mandagen efter Tivoli-turen med Matthias!

- Nej, hvor ser du godt ud. lød det spontant fra den ene og den anden.
   - Er der sket noget særligt? spurgte Katrine interesseret. Michelle nikkede bare og smilede hemmelighedsfuldt.
   - Hvad er der sket? spurgte Penny nysgerrigt.
   - Jeg har fået kæreste, lød det fra Michelle, så ganske let, som var hendes stemme et snefnug, en tot vat eller en lille fjer, der dansedes omkring i vinden.
   De andre brød ud i et jubelhyl og ligefrem KLAPPEDE af begejstring.
   - Tillykke, 'Elle! sagde Christian, med noget vådt i øjenkrogen, og gav hende et kram, - Det må da fejres! Hvad med at tage på stranden?
   - Ja, god idé. kom det fra Julia – og dén udtalelse var de andre helt med på.

- Sikke dog et vejr. Sikken dog et VIDUNDERLIGT sommervejr.
   Michelle stod ellers drømmende, med blikket vendt mod strandens bølger, men nu vendte hun sig mod Katrine. Det var hende, der havde talt. Penny så ud til at være travlt optaget af, at lære Christian at slå smut.
   - Jo, altså... Du holder stenen sådan hér, og så... kunne Michelle svagt høre hende forklare, og Christian, der klynkede:
   - Jamen, jeg kan jo ikke. Se. Mine de plumper!
   - Ja, men du PRØVER da i det mindste.
   - Det er ikke sjovt, er det ikke.
   - Jo, prøv nu igen. Se. Sådan...
   Et højt plump indledt af et par små klask tydede på, at Christian nu havde noget at være stolt af.
   - Jo, se. Jeg ku'!
   ...og...
   - Du GJORDE det! Fantastisk flot! Bravo!
   ...tydede på, at han også var det.
   - He, he, he., smilede Katrine til Michelle, - Mænd ER og bliver nogle store børn!
   I det samme kom Christian og Penny hen til dem.
   - Så I ham? spurgte Penny.
   - Ja, så du mig, skat? spurgte Christian, overstadig, fjollet og lykkelig, og kyssede Katrine.
   - Du BURDE altså have taget Jenny med. sagde Michelle bebrejdende til Penny.
   - Ja, men det ville jeg også gerne, men hun kunne ikke. Arbejde er jo arbejde, ikke, og det skal passes.
   - Ja, og det er jo ikke alle der kan passe det så rart som os, vel? formanede Christian over sin kones skulder.
   - Nårh, nej. Selvfølgelig.
   Michelle smilede og løftede solbrillerne lidt op mod panden.
   - Men, hva' me' dig? spurgte Penny så, - Du har jo heller ikke Matthias med...
   - Nej, men han er jo i Tyskland...
   - Nå, ja, men du kunne da godt have haft ham med alligevel, ikke? drillede Penny.
   - Okay..., sukkede Michelle dramatisk og rullede med øjnene, - Jeg OVERGIVER MIG!
   - Apropos arbejde, indskød Christian, - Hva' me' en billedserie på stranden?
   - Meget sjovt, sagde Penny, - Men, vi har jo ikke grejet med.
   - Ikke det? spurgte Christian, og gik hen og åbnede bilens bagsmæk. I det store bagagerum lå kufferter, der – skulle det vise sig, da de blev åbnet – indeholdt alt hvad en bondagefotograf kunne ønske sig af udstyr.
   - Det er nu altså mærkeligt? sagde Michelle spøgende, - De fleste har et bagagerum i bilen, men Christian har et bondagerum* i sin!
   De andre, ikke mindst Christian, syntes det var mægtig sjovt fundet på. Han sagde:
   - Det hedder det for fremtiden, 'Elle! Det er da lige en betegnelse for mig, hi. Må jeg få den?
   - Ja, selvfølgelig., sagde Michelle stolt over at have gjort så megen lykke, - Men, kun fordi det er dig. Hun blinkede - og Christian sendte et fingerkys.

Nå. For at komme lidt længere, end til bare at stå at snakke, begyndte Christian at klappe sit kamera ud. Imens stod pigerne på hovedet i kasserne med remedier. Eller, det vil sige: De fleste gjorde, for Julia var nødt til først at få spist en is færdig, hun lige havde været oppe at købe, for at være klart til det var udpakket, så hun kunne blive "mere eller mindre indpakket". Igen Michelle, der prøvede at være sjov – med stor succes til følge!

Som sagt så gjort. Julia guffede det sidste stykke vaffel i sig, og lod sig villigt binde og kneble. Til sidst bandt Katrine et smukt tørklæde for hendes øjne. Det var faktisk rart, pga. den skarpe sol, påstod Julia bagefter. Dets motiv var velvalgt: En smilende sol med et par mørke solbriller dækkede nu hendes øjne og det meste af panden.
   - Du ser SMART ud, sagde Christian og fotograferede løs med sit kamera. De andre hjalp til, ved at løsne knuder og ændre på stillinger hos Julia, nu og da, under sessionen. Det samme blev tilfældet da de andre en for en tog plads i rollen som skønjomfru i nød. Christian var meget stolt af resultatet, da han om aftenen sad og så billederne igennem. Det sagde han også til sin elskede, lige inden de, tæt knugende hinanden, faldt i søvn.
   - Hvor var I bare gode i dag, Skat! sagde han. Og så kyssede de...

*NB: Til en evt. oplæser af teksten: I "Bondagerum" skal ordet "bondage" for en gangs skyld ikke udtales bondasjh, men bondasje – ellers rimer det jo ikke, og vitsen går i stykker!

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 12/12-2008 20:12 af Frederik Tolstrup (Hunnies ven) og er kategoriseret under Romaner.
Teksten er på 889 ord og lix-tallet er 25.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.