2Død-enkelt
Eks-kæreste. · Piller. · Død.
Digte
13 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Ekstra-materiale · Katrines marmorkage · Hvid dej: · 300 g mel · 300 g st... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Jubilæumsdagen · Netop dén dag var der feststemning. Cutiebound hav... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Michelles gode nyhed · - Hvad er klokken? spurgte Christian. Katrin... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Kagedag · - Mmmmph!!!! · Julias næse og mund var dækket af et lyserø... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
mMm... mm... mmm... · - Mmmm! · Julia og Penny sad bundne på gulvet.... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Oprydning · Var der noget Michelle hadede, så var det at rydde op. ... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Michelles sygedag · Silketørklædet holdt kulden væk fra Michelles h... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Strandturen · Smukkere og med mere strålende øjne havde man aldrig ... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Michelle og Matthias i Tivoli · Michelle havde inviteret Matthias p... [...]
Romaner
15 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Frederik Tolstrup (f. 1982)

Oprydning

   Var der noget Michelle hadede, så var det at rydde op. Desværre havde Katrine denne morgen foreslået dem alle, over morgenbordet, at gøre netop det – rydde op. Og Michelle og Penny var blevet stemt ned!
   - Det er jo bare noget, der skal gøres., forsøgte Julia at berolige dem, - Og bagefter vil I være rigtig, rigtig stolte af jer selv, over at det lykkedes!
   Penny gabte. Michelle så trist ud.
   - Kom nu, piger! prøvede Christian, - Det skal da nok blive sjovt.
   - Ha. Ha., kom det trist fra Michelle, - Ja, jeg glæder mig allerede... voldsomt. Jubi. Ih, hvor bli'r det spændende.
   De andre rejste sig og gik i gang. Michelle så lidt ned på det askebægre, Katrine netop havde fyldt med dets sædvanlige indhold, og tænkte:
   - Arh. Det vil være ondt ikke at hjælpe lidt til. Jeg må også tage min tørn.
   Så rejste hun sig langsomt, tog askebægret, og tømte indholdet ned i skraldespanden, der stod ovre i et hjørne. Derpå forlod hun køkkenet, og ville gå ind i studiet. Hun kunne allerede høre grim støvsugerlarm derindefra. Højest sandsynligt noget Penny havde gang i. Hun elskede mekanik.
   - Apropos elske., tænkte Michelle, - Hvad elsker du selv? Jo. Noget man kan sidde stille med, og...
   Hendes tanker blev afbrudt af Katrine, der pludselig stod bag hende og spurgte:
   - Michelle, kan du ikke lige tage de her tørklæder og gøre et eller andet ved dem? De lå og flød inde på gulvet, og jeg har sat Penny i gang med at støvsuge, så kan du ikke lige tage at få lagt dem på plads – eller i det mindste gemt dem af vejen?
   - De ser jo helt rodede ud. sagde Michelle forsigtigt, og skævede til kassen, de plejede at ligge i.
   - Ja, sukkede Katrine, men jeg havde så travlt. Jeg skal også nå at gå toilettet igennem.
   - Ku' jeg så ikke?
   - Hvad end du tænker på er det sikkert en god idé., smilede Katrine forpustet, - Gør du bare det.
   Katrine forsvandt ud af syne, medens Michelle gik i gang med at samle tørklæderne sammen i en bunke, give sig til at stryge dem og lægge sammen, for til sidst at hente kassen, og anbringe dem i den. Stille og roligt arbejde. Og som hun nød det.

Efter et stykke tid, hvor støvsugeren heldigvis ikke havde været til at høre, dukkede Katrine op igen.
   - Nej, hvor er du dog flittig! smilede hun.
   - Nåh... Ja... Måske? sagde Michelle lidt genert og så op, - Men, det er nu også meget hyggeligt at sidde her...
   - Nåh? Jeg synes piben har fået en lidt anden lyd!
   - Jo, men, det skal jo gøres.
   - Præcis. Og man bli'r så GLAD bagefter! Så stolt af sig selv – synes du ikke også det?
   - Hm... Jo...
   - Nå. Jeg vil smutte ind. Der er kaffe og kage om en ti minutters tid. Julia er gået i gang med at lave marmorkage – og Christian er rendt i byen efter mere mælk. Hvor lang tid har du tilbage, før du er klar?
   - Omkring... fem minutter tror jeg? Ti styks, så er jeg klar.
   - Perfekt! Vi ses om lidt. Jeg smutter ind og dækker bord.
   Og Katrine forsvandt.

Lidt efter sad de alle sammen i køkkenet og hyggede sig.
   - Hvor ér her altså blevet fint., Katrine så rundt, - Det har I altså klaret fint, kære venner. Det var lige hva' der trængte til!
   - Jo, det... Det har du nok ret i. sagde Penny og så sig også rundt.
   - Og i morgen..., sagde Christian, - Skal vi alle sammen ha' det skægt. Vi skal optage video, og når jeg siger vi, så mener jeg naturligvis, at I skal optages og jeg skal filme!
   - Det bli'r da spændende, hva'? sagde Julia, - Så'n alle sammen, sammen, på én gang!
   - Ja, og Matthias bliver sikkert glad for nye billeder af sin drømmepige. lo Penny og daskede Michelle blidt på skulderen.
   - Nu kan vi jo også tillade os at vise studiet frem igen – nu er her jo pænt. konkluderede Katrine med et kærligt blik mod den åbne dør mod studiet, hvor alt var nyt, rent og duftende skønt.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 12/12-2008 20:20 af Frederik Tolstrup (Hunnies ven) og er kategoriseret under Romaner.
Teksten er på 718 ord og lix-tallet er 22.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.