2Død-enkelt
Eks-kæreste. · Piller. · Død.
Digte
13 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Ekstra-materiale · Katrines marmorkage · Hvid dej: · 300 g mel · 300 g st... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Jubilæumsdagen · Netop dén dag var der feststemning. Cutiebound hav... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Michelles gode nyhed · - Hvad er klokken? spurgte Christian. Katrin... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Kagedag · - Mmmmph!!!! · Julias næse og mund var dækket af et lyserø... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
mMm... mm... mmm... · - Mmmm! · Julia og Penny sad bundne på gulvet.... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Oprydning · Var der noget Michelle hadede, så var det at rydde op. ... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Michelles sygedag · Silketørklædet holdt kulden væk fra Michelles h... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Strandturen · Smukkere og med mere strålende øjne havde man aldrig ... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Michelle og Matthias i Tivoli · Michelle havde inviteret Matthias p... [...]
Romaner
15 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Frederik Tolstrup (f. 1982)
<=afsnit>Pennys nye kæreste
   - Jeg har noget, jeg godt vil fortælle jer., sagde Penny en dag og så rundt på Christian, Julia, Katrine og Michelle, - Der er en ting, som jeg synes, I skal vide...
   Hun gik i stå.
   - Ja? spurgte Christian opfordrende.
   - Jo... Altså... Ser I... Det er sådan...
   - At? hjalp Julia hende på vej.
   - Ja... Ja, altså, at jeg har fået en kæreste.
   - Tillykke! udbrød Christian begejstret, - Det var da også snart på tide.
   - Og... Og det er altså en pige! Hun næsten snublede over ordene, for at få dem ud så hurtigt som muligt. Så. Nu var de sagt. Hvordan mon de andre nu ville reagere? Hvad med hendes job her – ville hun miste det, fordi hun ikke var til fyre?
   - Og? spurgte Christian begejstret videre, - Hvad hedder hun så? Ser hun godt ud? Hvor har du mødt hende? Hvor længe har i kendt hinanden? Er hun sød?
   - Øh..., sagde Penny overrumplet, - Jo. Jo, hun ser da godt nok ud, hvis jeg skal sige det. Og sød...
   - Ja, det må hun jo være med det valg af kæreste. afbrød Julia konstaterende.
   - Vi har kendt hinanden i to uger, fortsatte Penny forsigtigt, - Og jeg har mødt hende via internettet.
   - Internettet er altså en herlig opfindelse. lo Michelle.
   - Tillykke, kære ven, sagde Katrine – glad på sin kollegas vegne, - Jeg håber, I bliver meget lykkelige sammen!
   - Jamen... Jamen... Skal I slet ikke spørge om noget? spurgte Penny målløs.
   - Hvad mere skal vi spørge om? spurgte Christian, - Nu har vi da hørt om det vigtigste!
   - Jamen, er I da slet ikke vrede over, at jeg ikke har sagt det...
   - Hvordan skulle du kunne vide, du ville få en kæreste, før du fik den? spurgte Christian utålmodigt.
   - Nej. Jeg mente... At, altså... At det er en pige, og... sådan...
   - Herregud. Du bliver jo ikke mindre værd af den grund, vel? Havde jeg ikke haft Katrine, ja, så havde det måske været lidt skuffende..., pjattede Christian, - Men, du er jo en alletiders pige, under alle omstændigheder, så jeg var sgu nok kommet over det... I løbet af de første tredive år!
   De lo alle sammen.
   - Der er vist noget der, du ikke har fortalt mig? hviskede Katrine henvendt til Christian. Højt sagde hun:
   - Jeg er glad for du har fundet en sød pige. Det er li'som mere betrykkende for mig at vide. Så slipper jeg ikke af med Christian lige foreløbig.
   - Jamen, så er der jo også Michelle og Julia... tilføjede Christian drillende.
   - Dish! sagde Katrine og lod som om hun gav Christian en lussing, - Men, lad nu Penny fortælle. Det er hendes dag i dag.
   - Officiel P-dag? foreslog Michelle morsomt.
   - Lige nøjagtigt., gik Julia med, - Men, altså... Hvad hedder hun så, kæresten? Det fik vi aldrig at vide.
   - Jenny. sagde Penny og havde selv svært ved at tilbageholde et grin.
   - Ja, det tænkte jeg sgu nok., udbrød Katrine tørt, - Kunne hun hedde andet? Penny og Jenny. Det...
   - ... Er sgu da for komisk! fuldførte Christian sætningen, - Nå, men hende din elskede der, er hun til bindelege?
   - Det... Det tror jeg. Hun har, i hvert fald ikke sagt, at hun tager klart afstand fra det... endnu!
   - Så laver vi et rigtigt kærestebillede til hende, du! sagde Christian begejstret, - Kom, sæt dig ned på stolen der! Så binder jeg dig, og så tager jeg de smukkeste billeder, du kan forestille dig!
   - Dig og smukke billeder? sagde Michelle sarkastisk, - Kan det lade sig gøre?
   - Gå din vej, 'Elle! grinede Christian og Michelle eksploderede i et festfyrværkeri af ironiske bebrejdelser. Hun hadede kælenavnet 'Elle. Det fik hende til at lyde gammel, synes hun, og hun var trods alt den yngste af Cutiebounds modeller.
   - Så. Gå nu me' sig! sagde Christian, som om han talte til en lille, irriterende hund.
   Michelle forsvandt sammen med de andre; og lod Penny og Christian få fred, til at lave billederne, til Pennys nye kæreste...

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 12/12-2008 19:53 af Frederik Tolstrup (Hunnies ven) og er kategoriseret under Romaner.
Teksten er på 692 ord og lix-tallet er 21.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.