2Død-enkelt
Eks-kæreste. · Piller. · Død.
Digte
13 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Ekstra-materiale · Katrines marmorkage · Hvid dej: · 300 g mel · 300 g st... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Jubilæumsdagen · Netop dén dag var der feststemning. Cutiebound hav... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Michelles gode nyhed · - Hvad er klokken? spurgte Christian. Katrin... [...]
Romaner
15 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Frederik Tolstrup (f. 1982)

Kagedag

   - Mmmmph!!!!
   Julias næse og mund var dækket af et lyserødt bandana-tørklæde. Hun så alligevel stadig glad ud. Hun havde selvfølgelig også meget at være glad for, tænkte hun. Vejret var godt, billederne; Christian tog, tegnede til at blive gode, og der var kage til kaffen dén formiddag.

Det var Katrine, der havde bagt, og Julia glædede sig til at smage den kage. Herfra, hvor hun sad, kunne hun se den stå til afkøling under emhætten. Og hun kunne DUFTE den!!!! Måske var det derfor, hun så glad ud, egentlig, trods knebelen, og nogle håndjern, der holdt hendes hænder omme på ryggen?

- Hvor ser du altså sød ud, som du sidder dér og kigger. lo Christian.
   - Mame, fik Julia gennem knebelen. Det skulle have været "kage", forstod Christian.
   - Ja, den har MIN kone lavet, sagde han stolt, - ER hun ikke bare dygtig?
   Julia nikkede.
   - Nå. SMIIIL! sagde Christian så, og hævede kameraet til fotografering.
   Julia kom til at grine over det lidt pudsige i hans forlangende: Man ville da ikke kunne se at hun smilede? Eller...
   - Du er bare så GO', er du! jublede Christian, - For du SMILER! Man kan se det i dine øjne.
   Julia kom til at smile endnu mere: Dét havde hun ikke tænkt på!

Da Christian havde taget de sidste billeder, hjalp han Julia med at komme fri, og netop som de begge stod ret op igen, stak Katrine hovedet ind til dem.
   - Kage!!!! råbte hun.
   - Jubi! råbte Julia.
   - Herligt! råbte Christian, - Vi er der med det samme, Skat!

Og det var de virkelig også. Og kagen smagte vidunderligt. Så vidunderligt at Katrine måtte give Julia opskriften med hjem, så hun også kunne prøve at lave den...

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 12/12-2008 20:21 af Frederik Tolstrup (Hunnies ven) og er kategoriseret under Romaner.
Teksten er på 293 ord og lix-tallet er 20.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.