2Død-enkelt
Eks-kæreste. · Piller. · Død.
Digte
13 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Ekstra-materiale · Katrines marmorkage · Hvid dej: · 300 g mel · 300 g st... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Jubilæumsdagen · Netop dén dag var der feststemning. Cutiebound hav... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Michelles gode nyhed · - Hvad er klokken? spurgte Christian. Katrin... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Kagedag · - Mmmmph!!!! · Julias næse og mund var dækket af et lyserø... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
mMm... mm... mmm... · - Mmmm! · Julia og Penny sad bundne på gulvet.... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Oprydning · Var der noget Michelle hadede, så var det at rydde op. ... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Michelles sygedag · Silketørklædet holdt kulden væk fra Michelles h... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Strandturen · Smukkere og med mere strålende øjne havde man aldrig ... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Michelle og Matthias i Tivoli · Michelle havde inviteret Matthias p... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Bryllupssangen · Bladene faldt af træerne uden for Cutiebound-studi... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Michelle i sneen · Det var vinter. Driverne af sne lå smukke og hvi... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Michelles selvmordsforsøg · De blev alle sammen meget kede af det, ... [...]
Romaner
15 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Frederik Tolstrup (f. 1982)

Jubilæumsdagen


Netop dén dag var der feststemning. Cutiebound havde jubilæum. Nu har Cutiebound.dk eksisteret i 5 år! overvejede Christian at skrive i sin tale, - Og derfor vil jeg foreslå jer alle at vi rejser os op og råber 5 gange højt hurra for den kære side.
   - Og for os selv, nu vi er i gang! Foreslog Michelle, der hele tiden havde siddet overfor ham og klippet bordpynt. Stjerner i guld - og sølvkonfetti!
   - Øh... Ja... Ja... Selvfølgelig? sagde Christian forfjamsket, fordi han ikke havde været klar over, han havde tænkt højt. Han satte blyanten til sit papir og kradsede ned.
   - Bliver der nogen sang? spurgte Michelle med bedende øjne.
   - Øh... Hva'? Christian så op fra papiret, der allerede indeholdt en god bid tale.
   - Sang? gentog Michelle spørgende.
   - Tja...? trak Christian på det, - Jeg ved det ikke. Prøv a' spørg' Penny. Måske kan hun ha' fundet på noget?
   Michelle smilede:
   - Jeg prøver.
   Hun lagde saksen fra sig og gik ind i Pennys garderobe.

Penny sad og var ved at samle nogle papirer i en stak. Hun lagde hurtigt armen over, da Michelle bankede på og kom ind.
   - Hej. Hvad laver du? spurgte Michelle kækt og kiggede nysgerrigt ned mod papirerne på sminkebordet.
   - Ikke noget særligt..., sagde Penny, og prøvede at virke lige så naturlig som hun IKKE følte sig på det tidspunkt, - ...Bare et overslag over, hvor mange timer jeg har været på arbejde i denne måned.
   - Nå., sagde Michelle skuffet, - Ved du om der er nogen, der skriver en sang til jubilæumsfesten i aften?
   - Næh., sagde Penny kort for hovedet, - Det aner jeg intet om!
   - Nå..., sukkede Michelle og vinkede før hun forlod Penny, der fjernede armen, og igen beundrede kopierne af den sang, hun, som en overraskelse, havde skrevet...

Michelle kunne godt lide festsange. Ikke at hun kunne skrive dem selv, men hun syntes fællesskabet omkring det, at synge dem, var så hyggeligt! Og hvor hun altså HÅBEDE, at nogen havde skrevet én. Hun havde ikke nået at spørge hverken Katrine eller Julia, så hun var meget spændt, da de alle var samlet om et stort bord, noget så smukt dækket af Penny, og med Katrines gode mad i diverse fade, da det blev aften.

Efter forretten - i dagens anledning var der skam tre retter - slog Christian på sit glas med Cola Light og rejste sig.
   - Ja... Hm... Hm..., rømmede han sig, - Jeg vil gerne ha' lov til at sige et par ord. Jeg behøver vist ikke sige, hvor glad, jeg er, for at jeg fik idéen, modet og økonomien til at starte siden cutiebound.dk i sin tid...
   - Dér for 100 år siden. indskød Michelle morsomt. Matthias så bebrejdende på hende.
   - Så, så., sagde Julia påtaget strengt, - Lad nu manden tale færdig.
   Christian fortsatte:
   - Ja, tak... Og i den forbindelse vil... MANDEN?!!!
   Han så overdrevent fornærmet på Julia.
   - Undskyld, "Tingen"! Rettede Julia det til.
   - Lad ham nu blive færdig, I fjollehoveder., sagde Jenny, og lagde forsigtigt en hånd på Pennys arm. Hun overgav sig straks, og lagde en hånd over munden på Michelle, der også tav, og gjorde mine til at høre RIGTIG efter. Hun støttede hovedet i hænderne, ved at have albuerne på bordkanten, og så interesseret på Christian, med de største og mest blanke hundeøjne, hun kunne præstere. Christian undertrykte en latter og gik videre i sin tale:
   - Øhm... Det har, i hvert fald, været MIG en stor glæde at kunne komme her hen, næsten hver dag, og opleve det store engagement og den optimisme, ja, den dejlige, varme stemning, der hersker her. Ikke mindst takket være... JER! Og som vi alle jo ved: Nu har Cutiebound jo eksisteret i 5 år, og derfor vil jeg gerne foreslå jer alle, at vi rejser os op, og råber 5 gange højt hurra for den kære side... OG for os selv!
   - Yes! udbrød Michelle. Og så gjorde de, hvad Christian havde sagt i sin tale, og klappede og klappede, da han satte sig igen.

Da de var færdige med desserten trak Penny hemmelighedsfuldt en plastik-pose frem.
   - Ja..., sagde hun lidt genert, - Og... Og så har jeg skrevet en sang...
   - JUBIIII!!!! råbte Michelle begejstret. Alle klappede og NEEEEJJJ'ede. Penny delte sangene rundt:
   - Den går på melodien til Klatremus' vise om ræven, fra "Dyrene i Hakkebakkeskoven", og... skal Michelle ikk' ha' lov a' synge for?
   - Jo! sagde de alle sammen, og Michelle sang stolt for:

Der er et jubilæum
   Hos Cutiebound i dag
   Og det er lige netop
   En god lykønskningssag
   Så derfor vil vi hylde siden,
   ja, og studiet her.
   For ser I, kære venner:
   Vi elsker hvad der sker!

Og alle vi modeller
   vi sidder dagen lang
   og bli'r fotograferet,
   skønt friheden er trang,
   og Christian, han er bar' så glad,
   for alt det vi nu gør.
   For det er jo det gode:
   Han elsker, vi er hér!

Michelle hun haver humor
   Og charme og talent.
   Katrine var den første
   - og åh så int'ressant.
   Hun er så skøn og klog så,
   ja, vi mener en og hver
   hun er så god og vigtig at
   Vi elsker, hun er hér!

Og Julia og Penny
   Kan bare alt det dér
   Med at la' sig kær-
   tegne af kameralinser.
   Og derfor bør vi rejse os
   Og sige disse ord:
   "Vi elsker SÅ højt Cutiebound"
   og si' hurra i kor!

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 12/12-2008 20:26 af Frederik Tolstrup (Hunnies ven) og er kategoriseret under Romaner.
Teksten er på 919 ord og lix-tallet er 23.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.