2Død-enkelt
Eks-kæreste. · Piller. · Død.
Digte
13 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Ekstra-materiale · Katrines marmorkage · Hvid dej: · 300 g mel · 300 g st... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Jubilæumsdagen · Netop dén dag var der feststemning. Cutiebound hav... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Michelles gode nyhed · - Hvad er klokken? spurgte Christian. Katrin... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Kagedag · - Mmmmph!!!! · Julias næse og mund var dækket af et lyserø... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
mMm... mm... mmm... · - Mmmm! · Julia og Penny sad bundne på gulvet.... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Oprydning · Var der noget Michelle hadede, så var det at rydde op. ... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Michelles sygedag · Silketørklædet holdt kulden væk fra Michelles h... [...]
Romaner
15 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Frederik Tolstrup (f. 1982)

Alice

   - Har I set vores nye kat? spurgte Katrine en morgen, alle på Cutiebound var samlet til morgenmad, inden dagens arbejde.
   - Nårh, hvor er den sød, råbte Penny, da en lille sort, men hvidpotet, kat kom dappende ind i køkkenet, - Hvad hedder den?
   - Hun, ikke den! rettede Christian blidt, - Hun hedder Alice.
   - Vi fik hende i går.
   - Årh!!!! henåndede de andre, og smed mad, og så videre, fra sig, for at løbe hen at nusse og klappe den lille kat. Penny kyssede den på snuden, Michelle klappede den forsigtigt på hovedet og Julia strøg den over ryggen. Altså, efter tur.
   - Er du så fin, hva'? Er du så fin?
   Julias stemme var blød, som talte hun til et lille barn, der havde svært ved at forstå almindelig tale. Penny så kærligt katten ind i øjnene:
   - Hvor er du altså fin og sød. Hvor vil du blive en sød kollega at ha' hos os.
   Alice satte sig med et bump på halen, og så med store øjne rundt på de mange, venlige mennesker. Så gav hun sig til at slikke sin pote.
   - Nårh, se. Hun vasker sig., udbrød Michelle, - Hvor er det bare sødt!

Da de havde sat sig hen og spist færdigt, skulle de i gang med den første fotosession den dag. Det var Katrine, der skulle "være på".
   - På én betingelse, sagde hun til Christian, - At Alice kommer med på billederne!
   - Jamen, OK, s'kat, lo Christian, - Hvis du virkelig tør konkurrere med så charmerende en skabning som hende, ja, så Okay da!
   De gik i gang. Katrine satte sig på sofaen, de havde fået anbragt i et hjørne af studiet, og så sig om efter et tørklæde at tage på.
   - Kassen er her. vinkede Michelle, der kom slæbende med den. Kassen med pænt sammenfoldede tørklæder. Hun stilte den midt på gulvet.
   - Fint. Tusind tak. sagde Katrine glad og kiggede ned i kassen.
   - Nej, se! udbrød hun begejstret, - Der er et med små katte på. Hi. De ligner dig, Alice.
   Hun nussede kærligt katten, hvorefter hun besluttede sig til at binde tørklædet om halsen. Christian tog et par billeder. Så satte hun Alice op på sit skød. Christian tog et par billeder mere. Hun fandt et andet tørklæde frem, og bandt en knude på dets midte. Denne stoppede hun i munden, og bandt enderne sammen i nakken, så hun havde kneblet sig selv.
   - Du er bare fantastisk, skat! opmuntrede Christian, - Jeg har aldrig gjort noget klogere, i mit liv, end da jeg forelskede mig i dig...
   Katrine rystede mm... mm...'ende på hovedet og sendte han et kærligt blink, alt imens Christian susede rundt om både hende og katten, og tog billeder, billeder, billeder. Snart var hænderne bag ryggen på Katrine, snart lå hun på maven, med Alice siddende, spindende, ved siden af; sidst, men ikke mindst, fandt Christian en stol, som Katrine lod sig binde til, og de sidste billeder blev taget.
   - Superbt, skat! jublede Christian, da de var færdige, og kyssede sin kone, - Hvor er du altså bare dejlig – og dygtig!!!!
   Michelle brød ind i deres omfavnelse, og løftede Alice op:
   - Du var nu heller ikke helt ringe. hviskede hun ned i hendes pels og kyssede forsigtigt katten på hovedet...

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 12/12-2008 19:58 af Frederik Tolstrup (Hunnies ven) og er kategoriseret under Romaner.
Teksten er på 559 ord og lix-tallet er 24.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.