2Død-enkelt
Eks-kæreste. · Piller. · Død.
Digte
13 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Ekstra-materiale · Katrines marmorkage · Hvid dej: · 300 g mel · 300 g st... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Jubilæumsdagen · Netop dén dag var der feststemning. Cutiebound hav... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Michelles gode nyhed · - Hvad er klokken? spurgte Christian. Katrin... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Kagedag · - Mmmmph!!!! · Julias næse og mund var dækket af et lyserø... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
mMm... mm... mmm... · - Mmmm! · Julia og Penny sad bundne på gulvet.... [...]
Romaner
15 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Frederik Tolstrup (f. 1982)

Ekstra-materiale

   Katrines marmorkage
   Hvid dej:
   300 g mel
   300 g stegemargarine
   300 g sukker
   4-5 æg

Brun dej:
   Tilsættes kakaopulver

Tilberedes:
   Stegemargarinen smeltes. Den smeltede margarine røres sammen med sukkeret. Herefter tilsættes æggene, ét ad gangen. Så blandes melet i, og det hele røres til en ensartet masse. Dejen hældes i en smurt kageform, med plads til 2 liter. Dog! Inden da tages en smule af dejen fra, som så blandes med kakaopulver... Dette hældes siden ned til resten af dejen, enten som et mønster eller ved tilfældige dryp. Ovnen tændes, og forvarmes, på 175 grader. Når kagedejen er endt som den skal, sættes formen med den ned på ovnens nederste rille i ca. 1 time. Kagen må først tages ud af formen efter hen ved 5 minutters ventetid, hvis du vil undgå, den falder sammen!


* * *

   Cutiebound-kagen
   Dej:
   300 g stegemargarine
   340 g sukker
   4-5 æggeblommer
   270 g mel
   70 g kakaopulver
   3 teskefulde bagepulver
   3 dl mælk
   4-5 æggehvider

Glasur:
   Flormelis
   Kakaopulver
   Vand (Prøv dig frem!)

Pynt:
   Forskelligfarvet krymmel
   Bagepapir

Tilberedes:
   Smelt margarinen. Rør dets fedtstof sammen med sukkeret og kom æggeblommerne i – én ad gangen! Bland mel, kakaopulver og bagepulver sammen. Rør denne blanding ned i dejen, skiftevis med mælken. Pisk æggehviderne – ikke alt for stive – og føj dem til dejen, hvorpå de vendes ved hjælp af en dejskraber. Hæld, til sidst, det hele i en smurt bradepande og bag dejen, ved ca. 200 grader, i 35 minutter. Imens blandes glasuren: Flormelis og kakaopulver blandes ved hjælp af en teske, og lidt vand tilføjes, så glasuren ikke bliver for tynd og ikke for tyk. (Dette må du selv bedømme hvornår er!) Vand og pulver-sammensætningen røres sammen med en teske og hældes forsigtigt ud over kagen, efter at den (kagen) har haft en afkølningstid på omkring et kvarter. Når glasuren er på kagen, klippes bogstaverne til ordet "Cutiebound" ud af et stort stykke bagepapir, og det store stykke bagepapir, med bogstav-hullerne i, lægges forsigtigt ovenpå glasuren. Til sidst hældes krymmel ud over bagepapiret, hvorefter det fjernes, og – voila – så har du din helt egen Cutiebound-kage! God fornøjelse – og: Bon Appetit!!!

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 12/12-2008 20:28 af Frederik Tolstrup (Hunnies ven) og er kategoriseret under Romaner.
Teksten er på 357 ord og lix-tallet er 32.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.