Kommentar på et ægteskab



0Jeg har tabt
Jeg har tabt det spil, det er at være · At være eller ikke at have · ... [...]
Digte
13 år siden
0Mærke
hvad er du? · En sjæl forlængst henglemt og forgemt · I riget, der al... [...]
Digte
13 år siden
0Kommentar på et ægteskab
Hvem af de to mon besluttede sig for at tage på café? · Manden lave... [...]
Blandede tekster
13 år siden
0Drama
Planeter og stjerne blinker langt inde i mit univers. · De store le... [...]
Blandede tekster
13 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Marie-Louise Persson (f. 1990)
Hvem af de to mon besluttede sig for at tage på café?
Manden laver en lille trutmund, der kunne signalere en utilfredshed. Den bæver engang imellem en smule, men udover når han drikker af sin øl, åbner munden sig ikke. Der må gro rust på hans stemmebånd.
De bærer briller og har begge kort, gråt hår. Kvinden har en midterskilning, en del rynker mellem brynene og et svagt drag omkring munden.
Han kigger på hende, hun kigger ud af vinduet.
Han ser ud som om, han afventer et svar. Efter et stykke tid mumler han noget, som hun svarer på, og derefter tones den stille larm, der kun eksisterer mellem dem, igen ned.
De sidder ud mod et af vinduerne på den lille café, han med sokker i sandalerne, praktisk talt alene. Alle andre sidder udenfor.
Igen vover han en stille mumlen, som hun omgående besvarer. De rejser sig begge, tager rygsækkene på og vandrer ud af bagdøren. Samtalen dør ikke hen, de tager hinanden i hånden, og den stille larm mellem dem forsvinder nu i deres indbyrdes hvisken eller bliver overdøvet af omverden, der trænger ind i tomrummet mellem dem.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 05/12-2010 12:10 af Marie-Louise Persson (Maitreya) og er kategoriseret under Blandede tekster.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.