2Død-enkelt
Eks-kæreste. · Piller. · Død.
Digte
13 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Ekstra-materiale · Katrines marmorkage · Hvid dej: · 300 g mel · 300 g st... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Jubilæumsdagen · Netop dén dag var der feststemning. Cutiebound hav... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Michelles gode nyhed · - Hvad er klokken? spurgte Christian. Katrin... [...]
Romaner
15 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Frederik Tolstrup (f. 1982)
Katrine følger Majkens bevægelser med øjnene. Hun hægter en halskæde sammen om halsen. Den har en smuk, rød sten, og står godt til Majkens lange, mørkebrune hår.
   "Er jeg pæn?" spørger Majken, og smiler til Katrine. Katrine smiler tilbage.
   "Pragtfuld," siger hun så, og læner sig frem imod hende og fjerner en lille, genstridig tråd, der ikke har ladet sig bortvise, efter at være blevet klippet af, fra den nye, hvide, hjemmesyede kjole. Majken har arbejdet på den i flere dage, og er synligt stolt af resultatet.

De skal til fest på skolen, Katrine arbejder på som hjælpelærer, Majken og hun. Det er første gang de er ude sammen. De er næsten høje af forventninger. Katrine havde fået at vide, af skoleinspektøren, at hun bare kunne tage sin fyr med, hvis hun ville. De andre lærere havde jo DERES ægtefælder med.
   "Skal det være en fyr?" havde Katrine forsigtigt spurgt.
   Inspektøren havde først set forvirret ud. Så lyste han op i et stort smil, da han havde forstået, hvad hun mente.
   "Naturligvis ikke," havde han sagt, "en pige er ligeså velkommen!"

...og nu skal de altså af sted. Det er dejligt vejr, og de har fundet deres fineste tøj frem.
   "Du er pragtfuld," siger Katrine igen, og ser Majken dybt i øjnene, "du vil bjergtage dem alle!"
   "Det vil du også!" siger Majken, bøjer sig ned mod Katrine, der sidder på sengen, og giver hende et kys.
   "Du er fortryllende, er du klar over det?" spørger hun så. Så retter hun sig op med ordene:
   "Nå. Skal vi gå?"
   "Jeps!" svarer Katrine, og rejser sig også...

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 31/03-2002 22:50 af Frederik Tolstrup (Hunnies ven) og er kategoriseret under Kortprosa.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.