0Blæst
1. · For tre uger siden var Anita mirakuløst nået i land på Vestvåg... [...]
Noveller
12 år siden
0Dias 8
Han læser højt af farvefloraen og forsøger at bestemme en lille g... [...]
Kortprosa
12 år siden
0Dias 7
Han bakker lastbilen ned ad den smalle grusvej. Må slå det ene si... [...]
Kortprosa
12 år siden
0Dias 6
Han går med lange skridt henover den nyslåede mark, standser og i... [...]
Kortprosa
12 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Enol Remark (f. 1964)
Hun tørrer opvaskefingrene af i forklædet og sætter sig til rette ved voksdugen med frisk kaffe i hverdagskoppen. Hun skubber ugebladet Søndag til side og smører et par skorper med tykt gult smør. Gulvet er vasket og vinduerne pudsede. Nu har hun fortjent sit lille formiddagshvil. Hun indstiller kikkerten på fuglebrættet i haven. Hun fodrer flittigt med solsikkekerner og har smeltet svinefedt og hængt op i overskårne mælkekartoner. Egentlig behøver hun ikke at begynde at fodre før til november, men småfuglene har jo vænnet sig til hendes lækkerier. Hun sørger også for vand og kattepiller til pindsvinene.
   I kikkerten ser hun skovspurv, solsort, musvit og en gulspurv. En fasankok skraber i græsset under foderbrættet. Hun justerer fokus en smule og nu ser hun naboen, der sidder ved sit køkkenbord og onanerer.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 30/09-2011 12:24 af Enol Remark (Mole) og er kategoriseret under Kortprosa.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.