4Kvindeformet storm
Hun kaster ikke om sig med store armbevægelser. · Hun danser stille... [...]
Digte
10 år siden
3(ud)Flugt
Nej. · Jeg har ikke lyst til at tage i Ikea. Overhovedet ikke. · Samt... [...]
Noveller
10 år siden
2Tjærelykke
Jeg tror måske, at vi var lykkelige · for en stund. · Og alt var bade... [...]
Digte
10 år siden
3Uforløst fortid
"Din krop er latterlig! Den her deal er off!" · Undskyld, men hvad ... [...]
Noveller
10 år siden
5Og hun druknede havet
"Da jeg var elleve år, blev jeg voldtaget". · Jeg piller i sandet m... [...]
Noveller
10 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Svala Rossella Ferrazzo (f. 1987)
Alle går i sort. Jeg gør også.
   Alle. Bortset fra hende. Hun går i grøn.

Sorte skygger i gråvejret.
   Vi giver hånd og nikker. Uden smil.
   "Jeg ligner et fucking festfyrværkeri", mumler hun i mængden. Jeg betragter, hvordan den hårde efterårsvind får alt til at virke skrøbeligt. Grenene, kjolerne, flaget - selv klokkerne forstummer udover vandet.
   Alt. Bortset fra hende. Hun går med hævet hoved. Ikke for højt og ikke for lavt.
   Jeg synes, hun er smuk.

Indenfor hoster og hulker de.
   Hun sidder stille med hænderne roligt hvilende i skødet.
   Et øjeblik glemmer jeg at gå i et med mængden og en upassende trækning farer over mine læber.
   En anden lader gråden vandre med væggene, da manden i sort og krave afslutter talestrømme fra foroven.

Og de rejser sig. Synger om falmende skove.
   Hun står lille og fin. Med nøgne skuldre og røde læber.
   Alle andre bærer jakker med ansigtet i de rigtige folder. De kigger i bogen og danner én, monoton stemme.
   Hun kigger op og ud. Over alt. Og hun synger. Jeg lukker øjnene og forsøger samtidig at lukke fællesstemmen ude.


"Du er smuk", havde jeg sagt.
   Hun sad med efterårsbrisen dansende i lokkerne og læberne let adskilte. Jeg betragtede hende betragte røgen fra jointen forsvinde ud mellem træerne.
   "Det kan du selv være", sagde hun med en tone midt i mellem. Jeg troede, jeg fornemmede et smil, så jeg fortsatte min talestrøm.
   "Du er den smukkeste kvinde, jeg har set"
   "Vil du ikke godt tie stille" hviskede hun stille og jeg tror måske, jeg så en skygge glide over læberne.

Hun synger vidunderligt.
   Jeg prøver at holde fokus ligefrem, men hendes ild brænder kraftigere i dag.
   Og mens de andre snubler over ordene, takten og hulkene, bevarer hun roen, glider gennem musikken.
   Jeg prøver virkelig. Det gør jeg. Med foldede hænder og sænket hoved og tunge skuldre.
   Hun lukker bogen. Bliver stående et sekund eller to længere end de andre i sort. Hvisker og lader en tåre, tavst, glide ad den hvide hud. Jeg prøver at skamme mig, da mit ansigt helt sikkert snubler over et smil, men det er umuligt.
   I stedet tager jeg hendes hånd og lader det brænde på læberne ...

Du er smuk.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 05/11-2012 17:06 af Svala Rossella Ferrazzo (Svala Rossella) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 370 ord og lix-tallet er 26.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.