8Jeg ville lyve
I mit liv af smukke øjne · Ville jeg lyve · Hvis jeg påstod jeg fortr... [...]
Digte · tanker, mennesker, eksistens
7 år siden
5Masker i mørket
Har så tit været andres lille beskidte hemmelighed, · deres dårlige... [...]
Digte · facade, angst, tanker
7 år siden
2Verdens smukkeste billede
Jeg fandt engang det ultimative billede. · Uanset hvor mange billed... [...]
Blandede tekster · forelskelse, eksistentielt, mennesker
7 år siden
6Grundstenen til en mand
Da jeg var 8 år gammel blev grundstenen til en mand skabt. · Jeg hu... [...]
Blandede tekster · livssyn, relationer, virkelighed
7 år siden
2Ode til en Gigolo
Jaques var død. · Går ned af strøget. Det er en smuk juli morgen i ... [...]
Blandede tekster · eksistens, mennesker, sanser
7 år siden
2The writing's on the wall
Dæmonen på den ene skulder · Danser med englen på den anden · i aften... [...]
Digte · eksistentialisme, sex, identitet
7 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Ace Burridge (f. 1963)
I dag vil jeg spille en blues.

Jeg vil tage guitaren ned og spille en blues som jeg aldrig har spillet den før.

Jeg vil føle strengene under mine fingre, mærke hvordan jeg kontrollerer dem. Føle hvordan verden forsvinder og jeg er i total kontrol.

Jeg vil lade min tanker vandre, mens jeg spiller en blues i A.

Jeg vil forsvinde i mine tanker .Tænke på alle de aftener i øvelokalet. Grinene, arbejdet, sveden, sammenholdet og drømmene. Koncerterne, på øllerne, festerne, rejserne, nederlagene og sejrene. Vil tænke på min tid i Grønland, i England, USA.

Jeg vil tænke på dengang jeg var bartender, dørmand, slagsmålene og kærligheden. Cigaretterne og det der var lidt stærkere.

Jeg vil tænke på min datter i København som jeg ser alt for lidt, tænke på mine andre børn, min datter der fik en abort alt for tidligt, på alle de ting de har været igennem med deres mor.

Jeg vil tænke på alle de gange jeg har kæmpet for dem og alle de gange jeg ikke har følt det var nok, jeg vil tænke på at de alligevel kommer med små gaver hvor der står " Du er verdens bedste far, du er der altid når der er brug for dig" og jeg vil være stolt.

Jeg vil tænke på den datter jeg har "adopteret" fra min tidligere kæreste, hende der nu kalder mig far og elsker mig og jeg vil tænke på min lille søn, som ligner mig og har givet mig endnu en chance.

Jeg vil tænke på de kærester jeg har haft, der skulle kæmpe hver dag for at få verden til fungere, jeg vil tænke på deres kærlighed til mig, den tiltro de gav mig. På hvor hårdt jeg kæmpede for dem og hvor oplagt det var at jeg i den sidste ende måtte tabe kampen.

Alle de tårer jeg holdt tilbage for deres skyld og al den ensomhed jeg følte da de forsvandt , med et jeg elsker dig, du er det bedste i mit liv, men jeg kan ikke det her.

Så vil lægge guitaren på plads, tænde en cigaret og tage bassen frem.

Jeg vil kæle for bassen, tænke på hvor meget den minder om en kvinde, med sine bløde runde former og mystiske dybde.

Jeg vil kæle for strengene og tænker på kvinderne i mit liv, min tid som gigolo, mine forhold og sex. Jeg vil tænke på første gang, de mange mange gange, mens jeg spiller min blues i A.

Jeg vil spille den som man bør elske en kvinde, forsigtig, rytmisk, kontrolleret, kælent, hurtigt, hårdt og uden nåde.

Når jeg så er færdig med at spille vil jeg stille den fra mig. Tage endnu en smøg, kigge verden i øjnene igen, nyde roen.

Roen i verden, roen i sindet, roen i sjælen.

I dag vil jeg spille en blues.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 19/11-2012 08:50 af Ace Burridge (Ace63) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 472 ord og lix-tallet er 29.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.