2Ballerina
En ballerina danser på tåspids, tyst gennem rummet. · Hører musikke... [...]
Digte · identitet, drømme, ungdom
9 år siden
2Pandoras æske
En rullende fornemmelse havde arbejdet sig vej fra min mave, op t... [...]
Kortprosa · mystik, ensomhed, smerte
9 år siden
6Et stop i tiden
Mine øjne var fyldt med vand og verdenen omkring mig stod still. ... [...]
Kortprosa
9 år siden
3En hilsen fra paradis
Engen var grøn med et skær af guld fra den nedgående sol. Valmuer... [...]
Blandede tekster
10 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Caroline Eilert Bjørkholm (f. 1997)
Mit navn er Safir, og det her er min historie. Jeg kunne starte min historie som alle andres, med noget hen af det var en mørk og storm fuld nat, eller der var engang. Men så ville det ikke være min, og så det ville være løgn. Og løgne har jeg nok af, så jeg tror jeg ville starte mi historie sådan: det var natten til min 10 års fødselsdag, og jeg sov, eller jeg gjorde. For nu sad jeg i min seng og kiggede ud af vinduet, hvor resten af byen, havde åbnet sig i et flammehav. Jeg ved ikke engang hvor længe jeg sad der, 1 time? 2 minutter? Men min mor rev mig i hvert fald ud af sengen, og igennem huset. Vi stoppede først da vi stod på gaden. Og min far og storebror også kom ud. Så begyndte vi at gå, men ikke som vi plejede at gøre om sommeren. Nej denne gang gik vi hurtigt, og prøvede at lukke de andres skrig om hjælp ude. Huse stod i brand, og røgen snoede sig omkring mine lunger, jeg prøvede at finde ud af hvorfor det her skete. Men jeg kunne ikke. Vi var jo bare en helt almindelig troldmands by. At det skulle have konsekvenser, der var trolsmand foran by vidste jeg ikke.
   Min mor strammede hårdt fat om min hånd, og trak mig med. Men hvor vi skulle hen, vidste jeg ikke.
   Jeg begyndte at hoste, da røgen blev for stærk i mine lunger. I det sekund jeg hostede, hørte jeg en eksplosion. Og vores hus var væk, sammen med et dusin andre.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 26/01-2013 15:19 af Caroline Eilert Bjørkholm (Pegasus) og er kategoriseret under Kortprosa.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.