Min første forårsaften i Paris


10 år siden 3 kommentarer Digte

3De vigtigste steder
Jeg fandt mig selv, i den del, af den del, som aldrig havde nogen... [...]
Digte
9 år siden
4Dit grin på Smallegade
I går var jeg ikke klar til at skrive de her ord, · det er jeg såda... [...]
Digte
9 år siden
6Og det blev sommer, men...
Da jeg opdagede din anden, styrtede min verden sammen. · Det var eg... [...]
Digte
9 år siden
8Dig, så uendelig
Som en klam, men tilfredsstillende, yndefuld koldsved, · troede, ja... [...]
Digte
9 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Anders Cederblad (f. 1986)
Jeg sidder i Paris - tæt på Pigalle metro,
tror vejen hedder Boulevard de Clichy.
Jeg er i Frankrig - men stemningen her er italiensk.
En pastaret, en kop kaffe, Udinese mod Roma i tv.
Jeg elsker det - pludselig går strømmen, Papa kæmper for at få strøm igen, neonlyset er gået - jeg kæmper med ikke at tænke for meget, tænke for meget på dig, dit fravær, dit valg, vores sex, os.
Jeg ender på en irsk pub, en smøg, et tilbud om kokain, nej tak, ikke nu.
Moulin Rouge, Les Deux Moulins, Sacré-Cæur, jeg ser Eiffeltårnet for første gang. En mand tvinger noget garn om mit håndled, laver et armbånd om mig, vikler mig ind i Paris, spørger hvor jeg er fra, namedropper nervøst alle danske fodboldspillere han kender. Jeg betalte for meget for det armbånd, men han sagde der var 3 års garanti. Byen er fyldt med smog, jeg er fyldt af tvetydighed. Jeg elsker at være her, lige nu - alene, men hvor ville jeg også elske at vise dig det her. Os to, her, med vores øjne. Jeg ville vise dig vejen tilbage til Hotel Migny Opera, Montmarte.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 26/03-2014 17:14 af Anders Cederblad (ack) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 193 ord og lix-tallet er 29.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.