2Flyv bort du, mit uskyldige hjerte
Flyv bort du, mit uskyldige hjerte. · Flyv bort inden du oplever de... [...]
Digte · forelskelse
9 år siden
2Den indre rejse
De lange og mørke nætter er startskuddet til sjælens indre rejse.... [...]
Filosofihulen · angst, refleksion, samfundskritik
9 år siden
4Hemmeligheden bag et lykkeligt liv
En dreng tog en dag hen til en spåkone. Ikke fordi han troede på ... [...]
Blandede tekster · livsrefleksion
9 år siden
3Lader følelserne drukne
Mørkets stilhed er øredøvende. Bølgernes lyde beroligende. Mine ø... [...]
Digte
9 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Arz Shahabi (f. 1993)
Aftagende øjeblikke. Passerende momenter. Med vores dyrebare tid som betalingsmiddel, bliver vi tildelt personlige minder. Summen af disse betegner vi "livet". Ingen respekt for nuet, nej vigtigere er fremtidens projekt. Mit liv. Mine regler, er blevet normen, mens menneskelige værdier flyver langsomt bort med stormen.

Frie som himlens fugle er vi.
Underlagt et socialt hierarki er vi.
HVOR frie er vi?
Meget langt fra tanker om anarki er vi.
Fastbundet til én skabelon er vi!

Hverken splinten eller bjælken orker vi at se. Målet er individuel succes. Toppen af successens bjerg vil vi bestige. Men hvilken succes? Hvis den får os til at glemme verdenen for foden af bjerget, hvilken succes? Når vi glemmer, at det hele bliver husket, så hvilken succes? Som mennesker er vi da ikke skabt lige? Det vil både religionen og videnskaben sige. Så hvorfor glemmer vi, at min vej også er flettet ind i din? At uanset farve, størrelse og rang, deler vi den samme skæbnebestemte afgang. Døden som livets endestation. Hvorfor deler vi ikke også successen med hinanden? Hvorfor, hvorfor prøver vi dog ikke engang? Hvordan glemmer vi dog, at det er de gode gerninger, som forevigt vil give genklang?
Forfatterbemærkninger
verden i dag...

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 21/05-2014 11:35 af Arz Shahabi (Ar.Sha) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 196 ord og lix-tallet er 38.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.