3Jeg drak grådigt
Jeg drak grådigt, · af din lyssky generthed. · Træk dig rundt i magne... [...]
Digte · drak, smerte, begær
3 år siden
2Du er...
Du er min flamme. · Du er mit håb. · Alligevel er du ude for min rækk... [...]
Rim og vers
3 år siden
2Kvinden uden hukommelse
"Kom, sæt dig ned," sagde han og peger på sofaen, der stod foran ... [...]
Noveller · skæbne, skæbnefortælling, kærlighedslængsel
5 år siden
9Her sidder jeg med skjulte tåre
Mit hjerte er tynget med sorg · En dyb og kvalmende sort · Et lys i d... [...]
Digte · længsel, lys, melankoli
7 år siden
3Kære dagbog! Det at date
Min perfekte date, er ikke det tidspunkt, hvor HAN skal vise hvad... [...]
Blandede tekster · eventyr, håb, date
7 år siden
4Tro på magien
Tro på magien · Åben dit hjerte · Se verden som den er · Et skridt af g... [...]
Digte · magi, drømme, længsel
7 år siden
4Jeg fortryder stadig ikke mit, Ja
Jeg var i teateret i går. Det var torsdag den 13. oktober 2016. P... [...]
Blandede tekster · teater, skuespiller, fredericia
7 år siden

Puls: 4,4

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Winnie Leth Buch (f. 1983)
Første Scene i drømmen:

Jeg drømte om Viggo Mortensen, igen (Hjælp).

Jeg var på en skole, på et eller andet slags kursus.
Vi fik nogle papir, med nogle spørgsmål på, som vi så skulle besvare.
Efter det, samlet han papirerne ind og læste svarene.
Jeg havde svaret med korte og en stavelse ord og en anden fra holdet, svaret med lange sætninger. Hun fik næsten skældt ud for det. Hun fik lidt strenge ord at vide og da han noget til mig, spurgte han; "Hvad er det her?" Og da jeg ikke rigtig var i godt humør, rejste jeg mig op fra den stol jeg sad på og gik hen til ham og tog papiret ud af hånden på ham. Krøllet det sammen, smed papirs kuglen over i hjørnet, hvor på jeg vendte mig om og gik.

Næste scene i drømmen:

Vi skulle på lejer tur.
Vi fik små hytter at bo i og jeg kom til at dele hytte med en pige jeg ikke kunne sammen med. Der var mange søde drenge/fyre på det sted også. En af dem var en rigtig "Don Juan". Han blev en af mine alle bedste venner på det sted. Alle pigerne vil bare have fat på ham, men ikke mig, selv om han havde prøvet på at få mig scoret. Efter det, havde han lovet at vi bare kunne være venner. Og vi snakkede rigtig godt sammen.
En dag, da jeg havde været ude og gå en tur, vendte jeg tilbage til min hytte.
Der fandt jeg ham, i min seng, nøgen og han havde min dyne let hen over sig.
Ude på badeværelset, løb vandet fra bruseren og jeg kunne høre hende jeg delte hytte med, stå og synge der ude.
Jeg blev så sur og skuffet over det, at der begyndte at løbe tåre ned over mine kinder.
Jeg begyndte at skrige. Viggo og de andre, kom løbende, for at se hvad der skete.
Jeg ænsede dem ikke, men peget mod døren og lige på Viggo, son jeg ikke havde set og råbte; "Ud, kan du så komme ud." Derefter vendte jeg hovedet mod de andre og sagde "Forsvind alle sammen, ud med jer."

Tredje Scene i drømmen:

Viggo kommer og fortæller at mig og "Don Juan", skal køre om kap, med en af hans heste. (Det er TJ. - fra filmen Hidalgo.) Han fortæller at vi skal sætte os op i en lastbil. Køre til den nærmeste benzintank. Fylde så meget benzin der kan være i tanken og køre tilbage igen, mens vi stadig køre/løber om kap med TJ. Og han fortæller vider, at vi kun har 70 min. Til det, hele.

Hmmm... Vi sætter os op i lastbilen. "Don Juan" sætter sig bag ret og jeg sætter mig mod stræben ved siden af ham. Viggo gør tegn til at han "Don Juan" skal starte motoren og det gør han så... Så gør Viggo tegn til at vi skal begynde at køre, mens han åbner lågen ind til TJ. Fold. Men det er ikke kun TJ. Der løber ud af folden, der er mange andre heste, som kunne tænke sig at være med i løbet. Da jeg så de andre heste, kom jeg til at tænke; "Hvordan kan man køre/løbe om kap med en hest, når den løber blandt andre?"
Forfatterbemærkninger
Det er en drøm jeg havde ca. d. 07. juli 2006

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 02/06-2014 16:26 af Winnie Leth Buch (Miss-Leth) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 550 ord og lix-tallet er 19.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.