Grønlænderen på indkøb


9 år siden 10 kommentarer Smilebåndet mystik ensomhed humor

2Glædelig fars dag - hele året rundt
Til min pappa. · Hermed en wienerstang med tanker og associationsla... [...]
Livshistorier · mennesketyper, refleksion, nostalgi
1 år, 7 måneder siden
3Det usynlige genfærd
Aftenen var særdeles lunefuld, diskotekets gæster virkede velopla... [...]
Kortprosa · mørke, identitet, oprør
6 år siden
3Grænselandet mellem skøn
Skønheden er ubeskrivelig og uimodståelig · Skønhed er udefinerbar ... [...]
Filosofihulen · ungdom, eksistentiel, kvinde
6 år siden
2Vestjyllands spirende talenter
Igennem mange år var vi pot og pande. Vi delte de samme interesse... [...]
Livshistorier · venskab, refleksion
6 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Alexander Petersen (f. 1993)
Det hele virkede til at være en helt normal dag på arbejdet i Guldsmedegade, men det skulle denne grønlænder hurtigt få lavet om på.
Der var nemlig noget der fortalte mig, at vi havde at gøre med en yderst sulten og fattig grønlænder, som blot vil have sig lidt billigt røget laks fra Norge med hjem til gaden, eftersom han gentagende gange fik mumlet ordene "Mig suuuuuulten" og "haps haps haps hvor er der laks". Det er der naturligvis ingenting galt med, men her i Danmark har man som regel den politik, at alt fortæring skal registreres på den ene eller den anden måde, og her er det netop selve betalingen der kommer ind i billedet. Grønlænderen havde nemlig fundet sig noget laks, hvorefter han havde formået at "gemme" disse i hans åbne jakke med indvendige lommer.
Jeg kunne godt se hvad klokken havde slået, da han pludselig begyndte at gå ud mod indgangsmøllen. Jeg tog sagen i egen hånd og fulgte efter ham og pegede på de tre pakker laks, som var til at få øje på i den åbne jakke med indvendige lommer. Han benægtede kort, men da jeg så bad ham om at tømme sine lommer, så måtte han jo komme til en hurtig bekendelse...
Han havde jo glemt både dilddressingen og det hvide brød.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 21/10-2014 13:38 af Alexander Petersen (Alextheman) og er kategoriseret under Smilebåndet.
Teksten er på 218 ord og lix-tallet er 36.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.