6Tiden går
Som en dråbe i havet gemmer jeg mig, når bølgerne går højt. · Jeg b... [...]
Digte
9 år siden
6Proletar
I dit venstre øre udånder jeg livets hemmelighed, hvorefter jeg t... [...]
Digte
9 år siden
6Hjerterum
Kom ind i mit hjerte, her er du altid velkommen, men tag skoene a... [...]
Digte
9 år siden
7Drømmer om dig
Små fugle sidder foran mit vindue i træet og fryser mens jeg sidd... [...]
Digte · parforhold, kærlighed, jul
9 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Anders Skafte Hansen (f. 1982)
I dit venstre øre udånder jeg livets hemmelighed, hvorefter jeg til dit højre øre fortæller om min hemmelighed. Jeg kan se på din mimik at du med det samme forstår, at vi er i samme hemmelighed.

Du opfanger min tilstedeværelse igennem din næse. Du kender min duft, andre ville kande den lugt. Du kan kende mig i blinde, du vil mig altid kunne finde. Jeg har min plads ved dig side, det er alt du bør vide.

Med vores smaskende kys, vi overdøver alverdens støj, vi ej vil høre på andres kommentar og meninger, vi er vores egne herre, vi kysser til de sig flytter. Smagen af vores læber, farver dagene i lyse farver.

I dine øjne kan jeg se at du mig har kær, som små spejle, reflekterer de alle mine handlinger. Vi ser i samme retning, du i mine og jeg i dine, vores blikke er parallelle og ser vores fælles drømme.

Folk kalder mig proletar. De har ret, jeg er proletar, du er alt hvad jeg har. Jeg ser på dem, med deres silke slips, og dollargrin. Det går op for mig at jeg er rigere end dem. Jeg er proletar, men det er dig jeg har.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 07/02-2015 21:05 af Anders Skafte Hansen (Skafte) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 200 ord og lix-tallet er 26.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.