5Tilfældighedernes spil
"Godmorgen Søren", den unge sygeplejerske Hanne Simonsen stak hov... [...]
Kortprosa · skæbnefortælling, forelskelse, følelser
8 år siden
6En fantasi
"Hans hænder formede dem i luften, hans mund bevægede sig, han st... [...]
Kortprosa · erotik, drøm
8 år siden
5Et brændende opgør med samfundet, et gløden...
"Udsigten er fantastisk"," Østersøens bølger slår næsten op i mit... [...]
Blandede tekster · samfundskritik, drømme, had
8 år siden
3En kvinde
En kvinde. · "Hvor er du dejlig, hvilke skønne frodige bryster du h... [...]
Kortprosa
9 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Per Løngreen (f. 1947)
En kvinde.
   "Hvor er du dejlig, hvilke skønne frodige bryster du har, giv mig et kys", sagde store Tom Waits, mens han med sine stor hånd, tog om Elinors velformede bryst, og samtidig gav brystvorten et klem. Du er lige til at spise, og du dufter som de skønneste blomster på marken. Tom pressede hovedet frem mod Elinor.
   Elinor tog den ene hånd op mod Toms hoved, og hold ham blidt, men bestemt om hagen, den anden hånd var gået på opdagelse under bordet. Hånden befølte han lår, hans lomme, og stoppede ved hans bælte, hvor en stor skindpung, fyldt med guldmønter, klemte sig ind mod hendes hofte.
   Hun kiggede Tom dybt ind i øjnene og sagde, "du er nu heller ikke værst", samtidig med at hun, havde fat om den fyldte pung.
   Hendes trænede hånd vidste, hvordan den' skulle frigøres, det var ikke første gang, hun befandt sig i denne situation. Bag ved hende sad hendes søster, de arbejde sammen, om at lette landevejsrøvernes punge for guld, når de kom ind på landevejskroen det Gyldne ølkrus, efter endt arbejde. Den gæve røver var, tørstig og seksuelt opstemt, adrenalinet bankede i hans hoved og krop, efter et voldsomt landevejsrøveri, hvor han havde hold den lokale greve op, og stjålet hans pung med guldmønter.
   De var lette ofre for den kønne Elinor.
   Når hun satte sig over til bordet og bød' sig til, lænede sig let ind over bordet og viste en velformet kavalergang, så havde hun vundet. Det bragte Tom og andre ligesindede ind i "hendes verden".
   De havde kun en tanke i hovedet, at få Elinor med op på første sal, til en lystig ridetur.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 07/06-2015 19:09 af Per Løngreen (perlon) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 276 ord og lix-tallet er 35.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.