I flyet hjem til Danmark igen


8 år siden 2 kommentarer Blandede tekster savn længsel tårer

3Jeg drak grådigt
Jeg drak grådigt, · af din lyssky generthed. · Træk dig rundt i magne... [...]
Digte · drak, smerte, begær
3 år siden
2Du er...
Du er min flamme. · Du er mit håb. · Alligevel er du ude for min rækk... [...]
Rim og vers
3 år siden
2Kvinden uden hukommelse
"Kom, sæt dig ned," sagde han og peger på sofaen, der stod foran ... [...]
Noveller · skæbne, skæbnefortælling, kærlighedslængsel
5 år siden
9Her sidder jeg med skjulte tåre
Mit hjerte er tynget med sorg · En dyb og kvalmende sort · Et lys i d... [...]
Digte · længsel, lys, melankoli
7 år siden
3Kære dagbog! Det at date
Min perfekte date, er ikke det tidspunkt, hvor HAN skal vise hvad... [...]
Blandede tekster · eventyr, håb, date
7 år siden
4Tro på magien
Tro på magien · Åben dit hjerte · Se verden som den er · Et skridt af g... [...]
Digte · magi, drømme, længsel
7 år siden

Puls: 2,6

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Winnie Leth Buch (f. 1983)
Kære dagbog-Sherlock!

Da jeg sad i flyet hjem til Danmark igen, begyndte jeg, at græde. Bare stille og rolig for mig selv, troede jeg da, men hvor tog jeg dog fejl. Min sidemand så på mig, ud af sine øjenkroge, kunne jeg selv se. Til, at starte med sagde han ikke noget, men tavsheden i mellem os, blev brudt da han ham rømmet sig og sagde på engelsk; "Det er ikke fordi det kommer mig ved, men vil du snakke om det?" Jeg rettede mig op, og i et splitsekund så jeg ud af vinduet for derefter, at se på ham, med forgrædte øjne. Der til var jeg ligeglad med det lige nu. Det var ikke kun min mund der sukkede, men hele mit legeme, da jeg så ind i hans øjne. "Åh nej, ikke endnu en," sagde jeg træt på dansk, rystede på mit hoved og sank sammen i hele min krop som en kludedukke.

"Undskyld, men sagde eller gjorde jeg noget forkert?" sagde han og fortsatte, med en nysgerrighed i sin stemme jeg ikke kunne ignorere, "og hvad var det du sagde lige før?" Han smilede til mig og jeg så væk. Hans blågrønne øjne og hans mørkkrøllede hår, fik mig til, at se små glimt fra en maskerede mand, der var ved, at smile til mig, men som jeg totalt havde ignoreret ved, at stikke af fra ham. "Er du okay?" spurgte min sidemand og lød virkelig bekymrede på min vejene. "De mener bare om en," sagde jeg mumlende på engelsk. "En du hold af?" spurgte han stille uden, at se direkte på mig.

Jeg sad stille og til sidst begyndte jeg, at nikke umærkelig, og et knap hørligt; "ja," kom over mine læber der lige med et føltes meget, meget tørre. Jeg stak tungen ud og slikkede mine læber, mens mit hjerte ikke rigtig vil finde sit til ro i mit bryst. Jeg sukkede et par gange og slikkede mig igen om læberne, lige ind til min sidemand prajet en stewardesse og bad om noget og drikke til os begge to. Jeg tog med glæde i mod vandt, da hun kom med det. Det gled kølene over mine læber og igennem min mund, ned i gennem halsen, hvor det lagde sig til rette i min mave. "Har du det lidt beder nu?" spurgte min sidemand. Jeg så på ham og fugtede igen mine læber med tungen og sukkede lidt veltilpas, mens jeg smilede til ham og nikkede. "Det var godt," sagde han og smilede tilbage til mig. Jeg så forlegen ned og kom til, at spilde lidt af mit vand.
Forfatterbemærkninger
Dette er kun et uddrag fra et kapittel, jeg er ved at skrive til min kortroman : Kære dagbog! - Jeg vil fortælle dig min kærlighedshistorie. Ps. Jeg sidder og skriver fra en bærbar, der hverken har Word eller stavekontrold, så hav lige tålmodighed, men alle de stavefejl der nu må være ikke? Husk, jeg kan jo ikke rette dem selv. Jeg har jo også problemer med nu og -datid.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 12/06-2015 15:00 af Winnie Leth Buch (Miss-Leth) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 434 ord og lix-tallet er 26.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.