2Duften af friske fisk
En varm sommerdag der midt i tresserne var min lillesøster og jeg... [...]
Blandede tekster · sommer, minder
8 år siden
4En gang glas
En varm sommerdag, og jeg var på ferie, ovre hos min storesøster ... [...]
Blandede tekster · minder
8 år siden
4Fastelavn
Og når vi nærmede os fastelavn skulle vi ud at købe en fastelavns... [...]
Blandede tekster · barndom, erindring, livet
8 år siden
3Månelanding
I midten af juli måned i 1969 skulle vi se rejsen til månen i tv.... [...]
Blandede tekster · erindringer
8 år siden

Puls: 2,8

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Elo Ardal (f. 1960)
En varm sensommeraften der først i halvfjerdserne kom der noget vi skulle se i tv, og det var i farver. Men vi havde ikke farve-tv dengang. Så var gode råd dyre, hvor kunne vi komme til at se udsendelsen i farver. Og vi kom hurtigt i tanke om, at der var et farvefjernsyn, der var udstillet i vinduet ovre hos genboen, i el forretningen. For at sidde godt tog vi havestole med. Der gik da heller ikke lang tid, inden der kom flere med deres stole. Og det endte også med, at vi var en hel flok børn, der så tv i vinduet. Det var nu også flot i farver. Men der var ingen lyd på, så det lavede vi selv. Der gik da heller ikke lang tid inden genboen kom ud for at se, hvad det var for en larm, der var uden for hans butik. Da han så, hvem det var (fik han et lille smil på sine læber), og vi blev vi alle sammen inviteret indenfor i sofaen for at se farve-tv med den rigtige lyd. Da vi kom hjem, kunne vi fortælle, hvor godt det var. Og vi fik overbevist vores mor og far om, at sådan et tv skulle de også købe. Der gik heller ikke mange uger, inden vi også havde farve-tv.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 29/06-2015 17:10 af Elo Ardal (Elo A) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 218 ord og lix-tallet er 26.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.