2Badeværelsesanatomi
To tommelfingre op i vejret, to pegefingre mod spejlet. Et spring... [...]
Blandede tekster · hverdag, ensomhed, magtesløshed
7 år siden
2Intim intermission - Julie Part 5
Larm. Fnidder. Fnis. · Papir på gulvene, støv i hjørnerne, og en læ... [...]
Noveller · efterår, fred, erotik
7 år siden
3Alt føles som tomgang, jeg rykker ikke
Klokken er 13:32. Skyerne er grå, hvor de burde være blå, og min ... [...]
Noveller · stress, eksistentialisme, sanser
7 år siden
11Hvis bare du ville tie stille
Jeg burde sove. · Jeg burde sove, men du holder mig vågen. · Du holde... [...]
Digte · forelskelse, skuffelse, hjerte
7 år siden
5Ensomhedens enigma
Det røde lys der stråler ned på mit ansigt, blænder mig en smule,... [...]
Noveller · begær, erkendelse, alene
7 år siden

Puls: 2,6

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Oliver Toftild Boel (f. 1994)
Med feber malet på panden, ligger du og ryster i din seng. Med armene over benene, og med benene på maven.
I dit fravær af den fysiske følsomhed, kommer den mentale følsomhed frem.
Du vil gerne holdes.
Af en du holder af.
Men det holdt op.

En sang bliver spillet på radioen, der minder dig om dine gyldne dage.
Det gyldne maleri, der faldt ned på jorden.
Mistede sin værdi.
Og blev solgt til den kunstløse, hungrende mand på auktion.
Imens du nu selv sidder kunstløs i den grå lejlighed.

Beatpræcise bump i dit hoved. Dine øjne falder næsten ud af kraniet.
I en blanding af betændelse og tårer, forklarer du dig selv, at du ikke savner den smertefulde flugt. Den gyldne flugt, ind i tryghedens favn.

Hvordan bevægelserne gik i takt til den ikkeeksisterende rytme, og hvordan kærtegn og blikke var alt du havde brug for.
Dengang du tabte dig, fordi du ikke spiste.
Dengang du ikke kunne spise, fordi du havde spist for mange sommerfugle.
Dengang disse sommerfugle var velsmagende.

Du rejser dig op, og tager det høje, gennemsigtige glas op fra bordet, og lader det falde ned på jorden.
Et knæk er forventet, men det tømmer bare indholdet ud over gulvet.
Ud over det tøj du bare har smidt, og ud over de ledninger du ikke har orket at sortere.

Du bander svagt for dig selv, tager en serviet med gult snot frem, og tørrer noget af vandet væk, kaster det efter skraldespanden - men misser.
Du lægger dig i din seng igen, med dynen over hovedet, tilbage i din egen verden. Væk fra smerten, men tilbage til smerten.

Du har medlidenhed med dig selv, om dine følelser, og dine oplevelser. Om den forræderiske uskyld, og om den uslukkede besættelse af begær.
Og før eller senere, går det op for dig, at det slet ikke er dig i det grå lokale med de døde insekter i din mave,
Det er mig, der græder i sengen, med de betændte øjne. Og jeg er mit eget sinds slave.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 17/08-2015 16:01 af Oliver Toftild Boel (Olimshk) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 339 ord og lix-tallet er 27.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.