Han Drikker


8 år siden 8 kommentarer Blandede tekster alkoholiker desperation melankoli

2Badeværelsesanatomi
To tommelfingre op i vejret, to pegefingre mod spejlet. Et spring... [...]
Blandede tekster · hverdag, ensomhed, magtesløshed
7 år siden
2Intim intermission - Julie Part 5
Larm. Fnidder. Fnis. · Papir på gulvene, støv i hjørnerne, og en læ... [...]
Noveller · efterår, fred, erotik
7 år siden
3Alt føles som tomgang, jeg rykker ikke
Klokken er 13:32. Skyerne er grå, hvor de burde være blå, og min ... [...]
Noveller · stress, eksistentialisme, sanser
7 år siden
11Hvis bare du ville tie stille
Jeg burde sove. · Jeg burde sove, men du holder mig vågen. · Du holde... [...]
Digte · forelskelse, skuffelse, hjerte
7 år siden
5Ensomhedens enigma
Det røde lys der stråler ned på mit ansigt, blænder mig en smule,... [...]
Noveller · begær, erkendelse, alene
7 år siden
6Papirets stilhed
Jeg sidder nu endnu en gang her for mig selv i mørket, med en kug... [...]
Noveller · forfatter, parforhold, tryghed
8 år siden

Puls: 2,5

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Oliver Toftild Boel (f. 1994)
Nu skete der igen.
Han har stået for enden af mit værelse, med den åbne dør, og med en ubehagelig mumlen. Spurgt mig om jeg har det godt.
Det siver mig koldt nedad ryggen.
Han holder af mig. Han vil passe på mig. Han elsker mig af hele sit hjerte.
Og jeg holder lige så meget af ham.
Men ikke når han er sådan her.

Han er ikke aggressiv når flasken er tom,
det er han først, når han skal tidligt op dagen efter.
Han er ikke svær at regne med,
undtagen når han tager den nemme udvej.
Han er nem at stole på,
undtagen når han glemmer alt omkring sig.

Han er den store, høje skikkelse der udstråler styrke,
kongelighed, mægtighed og barmhjertighed.
Men når han vakler fra den ene til den anden side,
Er skam, sorg og barmhjertighed de eneste følelser, der overlever.

Er det på grund af, at han ikke kan klare sig?
Er det fordi at han ikke vil se, at det er et problem?

Det er som om, at når der er noget der går galt ,kan han ikke kæmpe imod fanden.
Det er som om, at hans tristhed vinder over ham, og han griber til sit eget forsvar.

Så hvordan kan det være, at jeg er så meget imod hans forsvar?
Hvordan kan jeg tillade mig at sige "Du må ikke være fuld, far"?
Hvordan kan jeg tillade mig at minde ham om, hvorfor hans kone gik fra ham?

Hvis han passer så meget på mig, imens jeg er hos ham, men at hans druk giver mig lyst til at skride, betyder det så, at jeg er en møgunge der ikke sætter pris på ham?
Kan jeg tillade mig at sætte så meget pres på manden der bragte mig i live?

Er det manipulation af min moral, eller er det en uskyldig mand i tortur?
Hvem er den onde, og hvem er den gode?
Er der overhovedet nogen positiv og negativ i den her sammenhæng?

"Jeg har det fint, far. Jeg laver bare lidt lektier", siger jeg og kigger kort på ham, og tilbage på skærmen. Han står i nogle sekunder og undrer sig lidt, og siger lidt for højt "hvad!?"
Og jeg gentager.
Han siger derefter trist "okay", mumlende, og siger "jeg går desuden i seng".

Efter det, kan jeg sidde på mit værelse og være bekymret, imens jeg hører ham vælte rundt i køkkenet.

Jeg vil bare gerne have min far.. Jeg vil gerne have min far har det godt,
jeg vil gerne have at han er i live, og jeg ville for guds skyld ønske, at han ville stoppe med at drikke.
Forfatterbemærkninger
Denne tekst skrev jeg til min far, der har døjet med dette problem i lang tid. Det endte med, at han gik i behandling. Jeg fejrer nu, at jeg for 3 måneder siden fik min rigtige far tilbage. Jeg elsker dig.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 07/09-2015 00:13 af Oliver Toftild Boel (Olimshk) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 443 ord og lix-tallet er 23.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.