En dansk flygtning


8 år siden 6 kommentarer Digte kærlighed død håb

2Badeværelsesanatomi
To tommelfingre op i vejret, to pegefingre mod spejlet. Et spring... [...]
Blandede tekster · hverdag, ensomhed, magtesløshed
7 år siden
2Intim intermission - Julie Part 5
Larm. Fnidder. Fnis. · Papir på gulvene, støv i hjørnerne, og en læ... [...]
Noveller · efterår, fred, erotik
7 år siden
3Alt føles som tomgang, jeg rykker ikke
Klokken er 13:32. Skyerne er grå, hvor de burde være blå, og min ... [...]
Noveller · stress, eksistentialisme, sanser
7 år siden
11Hvis bare du ville tie stille
Jeg burde sove. · Jeg burde sove, men du holder mig vågen. · Du holde... [...]
Digte · forelskelse, skuffelse, hjerte
7 år siden
5Ensomhedens enigma
Det røde lys der stråler ned på mit ansigt, blænder mig en smule,... [...]
Noveller · begær, erkendelse, alene
7 år siden
6Papirets stilhed
Jeg sidder nu endnu en gang her for mig selv i mørket, med en kug... [...]
Noveller · forfatter, parforhold, tryghed
8 år siden
4Mine fødder er det eneste, der er mig
Det er svært at forestille sig. · Jeg har været vant til at trille ... [...]
Digte · håb, teenageliv, forelskelse
8 år siden
5Sig at jeg ikke er ligesom ham
Hej, du lille skabning, der ligger med hovedet under min arm. · Har... [...]
Digte · voldtægt, krop, forandring
8 år siden

Puls: 2,4

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Oliver Toftild Boel (f. 1994)
Jeg burde ikke føle det, som jeg føler.
Hun er ikke noget specielt. Hun gør ikke noget unikt.
Hun er yngre end mig, og ved ikke nær så meget.
Men bare at hun er der, er nok for mig.
For jeg føler, at jeg kan forstå hende bedre, end nogen anden kan.

Skjorten sidder lidt for stram, og den er lidt for kort ved ærmerne.
Så man kan se hendes arme, der er fyldt med gamle ridser.
Hun snakker en smule for meget. Og i mange sætninger. Om sin fortid, om sit liv,
og om at hun har så forbandet travlt. Hvor mange hun har været sammen med.
Selv hvor mange der ville ønske, at de var sammen med hende på nuværende tidspunkt.
Ligesom jeg selv ville ønske, at jeg var det.

Alligevel lytter jeg til noget, jeg ikke burde interessere mig for.
Om alle disse ting, der foregår i denne piges liv.
For det er jo ikke noget, jeg kan relatere til alligevel.

Hun går ikke i høje stiletter, men flade sko der er behagelige.
Hun går ikke i en sød, kort kjole, men bukser med huller i.
Hun har ikke engang make-up på, når vi skal mødes.
Alligevel synes jeg, at hun er rar at se på, og at være sammen med.

Og imens vi går igennem en kirkegård, hvor hendes bedstefar ikke ligger mere,
ville jeg ønske, at vi kunne skabe et nyt liv, i stedet for at være ked af dem, der er forsvundet.
Jeg vil hellere grine af de befriede sjæles sjove navne.
Jeg vil hellere holde hende om livet, og sige at jeg synes, at hun er sød nok.
Jeg vil hellere vise, hvor stort et hjerte jeg besidder, og hvor meget jeg ville redde hende.
Redde hende fra hende selv.

Og vi fortsætter hen af stien. Ved siden af hinanden, med hænder der langsomt svinger forbi.
De støder nogle gange sammen, og det føles som om, at de sidder fast i et kort sekund.
Men de svinger hurtigt væk fra hinanden igen.
Selvom jeg har lyst til at gribe fat i hendes hånd i det korte sekund, den er tæt på min, så lader jeg være.

For jeg ved, at jeg bliver skubbet væk igen. Ligesom hende før hende.
Og hende før hende, der kom før hende den fjerde.
Så jeg driller hende med et prik på skulderen, og beder om et kram når hun skal af sted.
For selvom, at jeg ikke kan vise den romantiske interesse jeg så inderligt føler,
så kan jeg godt lide at bilde mig ind, at jeg ikke er helt så ensom, som jeg føler mig,
imens jeg står og kigger på et stort, gråt kors, i midten af en massegrav for tyske flygtninge.

Flygtninge, ligesom hun er lige nu. For hendes bus går om ti minutter.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 16/09-2015 20:34 af Oliver Toftild Boel (Olimshk) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 470 ord og lix-tallet er 22.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.