Mine fødder er det eneste, der er mig


8 år siden 4 kommentarer Digte håb teenageliv forelskelse

2Badeværelsesanatomi
To tommelfingre op i vejret, to pegefingre mod spejlet. Et spring... [...]
Blandede tekster · hverdag, ensomhed, magtesløshed
7 år siden
2Intim intermission - Julie Part 5
Larm. Fnidder. Fnis. · Papir på gulvene, støv i hjørnerne, og en læ... [...]
Noveller · efterår, fred, erotik
7 år siden
3Alt føles som tomgang, jeg rykker ikke
Klokken er 13:32. Skyerne er grå, hvor de burde være blå, og min ... [...]
Noveller · stress, eksistentialisme, sanser
7 år siden
11Hvis bare du ville tie stille
Jeg burde sove. · Jeg burde sove, men du holder mig vågen. · Du holde... [...]
Digte · forelskelse, skuffelse, hjerte
7 år siden
5Ensomhedens enigma
Det røde lys der stråler ned på mit ansigt, blænder mig en smule,... [...]
Noveller · begær, erkendelse, alene
7 år siden
6Papirets stilhed
Jeg sidder nu endnu en gang her for mig selv i mørket, med en kug... [...]
Noveller · forfatter, parforhold, tryghed
8 år siden
4Mine fødder er det eneste, der er mig
Det er svært at forestille sig. · Jeg har været vant til at trille ... [...]
Digte · håb, teenageliv, forelskelse
8 år siden

Puls: 2,5

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Oliver Toftild Boel (f. 1994)
Det er svært at forestille sig.
Jeg har været vant til at trille med mine tommelfingre, og sparke mig selv i hælene, imens jeg går fremad.
Jeg har været vant til at kigge ned i jorden, og ned på mine fødder, i stedet for op på folks ansigter.
Vant til at gøre mig usynlig.

For det har altid været det, jeg har været for det, jeg har kunnet kalde for "dig" i mine tekster.
Men du er ikke nogen, der i virkeligheden findes.
Du er blot tanken om en kærlighed, jeg ikke tror på vil manifesteres.
Og gøre alt, hvad du kan, for at undgå at blande dit olie med mit vand.

Jeg har set på "dine" øjne, men aldrig direkte.
For du kigger aldrig hen hvor jeg er.
Jeg har snakket til dig, men du har aldrig snakket tilbage.
Ikke til mig, i al fald. Måske til din klassekammerat, din bekendte, eller din barndomsven.
Alle de ting jeg har været for det, der har været de forskellige versioner af "dig".

Men nu er du pludselig blevet til noget andet.
I stedet for at forestille det krybende mørke, der blot langsomt trækker sig tættere på,
og på en smertefuld og blændende måde, omringe mig i en klaustrofobisk, vejrtrækningskvælende tåge,
så er du pludselig blevet til et symbol af solskin og håb.
Du er nemlig hoppet videre til en anden farve øjne, et andet smil, og en anden person.

Du er ikke længere en høj blondine, snarere en lav brunette.
Du er ikke en kvinde med sår på håndleddene, du er en pige med orange strømpebukser.
Du er ikke min gamle barndomsven, der aldrig vil se mig som andet end en klump, der græder for meget.
Du er blevet til en pige, jeg aldrig har mødt, men stadigvæk smiler hypotetisk tilbage til mig, når jeg smiler til dig.

Du er igen blevet til det, som du stod for før i tiden, før du blev til den tåge, jeg i dag kender så godt.
En lille, kær skikkelse, der trækker skuldrene tættere imod hinanden, når jeg står overfor dig.
Ikke på grund af frygt eller angst; men på grund af instinkt. Fordi vi danser med hinanden,
i stedet for at kigge efter alle de andre par, der kan finde ud af at træde rigtigt.

Jeg håber at du forbliver et smilfrembringende ord, og en glædesspredende entitet i mine rim, bogstaver, sætninger og vers.
For hvis jeg endnu en gang skal vænne mig til at blive omfavnet af dit mørke, i stedet for at blive draget af dit lys,
så vil jeg en skønne dag glemme, hvordan din varme føles, og hvordan den kan gøre mig til det, jeg burde være.
For ligegyldigt hvor stor man er, så vil man aldrig føle sig hel, hvis man altid kun kigger ned på sine fødder.
Forfatterbemærkninger
I et mørkt kammer, fødes et lille håb.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 26/04-2016 16:52 af Oliver Toftild Boel (Olimshk) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 470 ord og lix-tallet er 29.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.