Værtshuset


8 år siden 2 kommentarer Kortprosa tanker mennesketyper

6Hvor blev han af?
De sidste mange dage · Har været et mareridt. · Hvor blev den mand af... [...]
Digte · storm, erkendelse, alene
8 år siden
5Du var en tilfældighed
Det var nu egentligt lidt en tilfældighed, at du dukkede op. · Ja, ... [...]
Blandede tekster · minder, virkelighed, lykke
8 år siden
7Det gør ondt
Det gør ondt · helt ind i hjertet · men du ignorer det · du siger, at a... [...]
Digte · ensomhed, erkendelse, følelser
8 år siden
4En kvindes tilståelse
"Hvad er det pinligste du har prøvet?" Spurgte Stinna med mad i m... [...]
Kortprosa · virkelighed, mennesker
8 år siden
4Hendes perfekte krop
Jeg lod stille tungespidsen kærtegne hende små lyserøde brystvort... [...]
Blandede tekster · forelskelse
8 år siden
4Natasja
Hendes navn var Natasja. Hun havde blå øjne, brune øjenbryn, kort... [...]
Kortprosa · skuffelse, hjerte, forelskelse
8 år siden
10Sexgal
Jeg ligger her · i den lune seng · og prøver at skrive · et digt. · Et di... [...]
Digte · drømme
8 år siden
8Teksten uden titel
Mit liv, er et stort rod. Det er ikke noget nyt. Folk der kender ... [...]
Kortprosa · sort humor, spænding, filosofi
8 år siden
11Du tror, at du skræmmer mig
Jeg har tjekket dig ud længe. · Betragtet den smukke hud, · du så hel... [...]
Digte · satire, had, natur
8 år siden
6Mormor
Min mormor. Det er hende som strejfer min nethinde. Billedet af h... [...]
Kortprosa · lykke, familie
8 år siden
2Værtshuset
"Hej" han satte flasken til munden og sendte et smil tværs igenne... [...]
Kortprosa · tanker, mennesketyper
8 år siden
4Dit hjerte
Jeg ligger her i mørket, og vrider tankerne om dig. · Tankerne så t... [...]
Digte · følelser
8 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Camilla Vibholm Kjeldsen (f. 1994)
"Hej" han satte flasken til munden og sendte et smil tværs igennem lokalet. Her stank af røg. Kompakt, konstant cigaretrøg og af lidt for meget ünderberg. Hun var lige kommet ind.
   "Hej selv" råbte hun tilbage. Musikken overdøvede hendes skrøbelige stemme.
"Du ser våd ud, regner det meget udenfor?"
"Det står ned i stænger." sagde hun i et smil.
   "Vil du have en øl?" Han havde militær-kort lyst hår og et par store tatoveringer fra armen op til halsen.
   "Det vil jeg da rigtig gerne, tak at du spørger." Deres blikke mødtes og et øjeblik senere stod en kold øl foran hende. Hun tog den våde jakke af og frigjorde hendes sorte hår fra elastikken.
"Vil du have et glas til din øl?" spurgte bartenderen. Hans hud så ødelagt ud, lidt ligesom at han havde haft akne, som ung. Hun nikkede. Han satte glasset foran hende og placerede hans cigaret tilbage på læben og forsvandt igen. 
"Tak for øllen." Kiggede hun på ham og sagde. Hun satte sig ned på den runde barstol og fiskede sin mobil op af den drivvåde tasken. "Åh pis" hviskede hun og lagde mobilen fra sig på bordet.
"Ikke mere strøm på?" Hun rystede på hovedet. "Hvilken mobil har du?" spurgte han
"En Samsung, hvorfor da?"
"Jeg har en oplader derhjemme, som du kan låne, hvis du vil."
"Er det rigtig?" hendes ansigt lyste op. "Ja, ellers ville jeg jo ikke sige det." svarede han provokerende. "Jeg henter den lige, når jeg har drukket min øl ud."
"Det vil jeg rigtig gerne." 
"Hey, er det egentligt ikke dig, som hedder Liam?" Spurgte hun i et grin.
   "Jo, hvor ved du det fra?" Han kiggede undrende, beundret på hende.
   "Det er jo en lille by vi bor i" sagde hun i et smil. Hun sippede til den snart halv lunkne øl.
   "Jamen, hvad har du da hørt om mig?" Han rykkede lidt tættere på og lænede sig over bardisken.
   "Eeeh" fniste hun "Du ved... Bare pige ting."
"Pige ting?" hun nikkede. "Er det så gode eller dårlige ting, som du ved om mig?"
"Det kommer an på, hvordan man tager tingene."
"Nå... Hm..." sagde han og betragtede sjatten i hans ølflaske. "Jeg havde ellers tænkt mig at give næste øl, men når du bare er sådan en lille hemmelighedsfuld frøken, kunne det godt være at det skulle genovervejes." han havde et flabet smil på læben.
   Hun rakte ham hånden og sagde; "Jeg er forresten Cille. Jeg er ny i byen, så du har nok aldrig hørt om mig før."
   "Jeg er Liam, men øh, det ved du jo allerede..."
   Hun grinte. "Den uopnåelige Liam... som oven i købet er en ret flot fyr, hvis jeg selv skal sige det."
   "Mig? Uopnåelige. Er det dét du har hørt om mig?" Forbavset pegede han på sig selv og rystede på hovedet i et grin.
   Hun rykkede tættere på ham. "Sig mig, uopnåelige Liam... Er du så uopnåelig, som alle siger?"
   "Jeg er bare ikke til tykke trunter i små kjoler. Jeg er nok mere til små nips som dig."
   Hun blev varm i kinderne. "Små nips som mig?" hun stirrede på ham.
   "Ja, sådan nogle små nips, som man hurtigt kan rykke rundt."
   "Rykke rundt?" Han nikkede til hende.
   "Har du tænkt dig, at du vil rykke mig rundt?" Hun fik ondt i maven af grin.
   "Nej, jeg siger bare, at du er sådan en lille en, som er lige til at rykke rundt."
   "Det vil jeg da så tage som en kompliment, tror jeg..." Hendes røde kinder søgte tilflugt i den ene ende af baren, hvor hun betragtede et store skilt. Cigaretter; Prince 37kr, Marlboro 38kr, Look 40kr.
   "Ryger du?" Spurgte han. Hun rystede på hovedet. "Nej, jeg undre mig bare over hvordan folk både har råd til at ryge og drikke."
   "Det har de heller ikke." Han kiggede på hende. "De folk der kommer her, kommer som regel for af glemme."
   "Kommer du her for at glemme?" Spurgte hun skarpt. "Jeg kommer her fordi øllen smager godt." Svarede han i et smil og sank bundsjatten.
   "Hvorfor kommer du her?"
   "Det gør jeg heller ikke, altså ikke udover nu." Hun grinte. "Jeg venter på toget." Han kiggede på sit armbåndsur "Det sidste tog er lige kørt, det ved du godt ikke?"
   "Ej, det er ikke rigtigt, vel?" Han nikkede i et grin "Den gik for to minutter siden."
   "Pis også! Det er virkelig ikke min dag i dag..." Hun bankede stille hendes mobil ned i bordet.
   "Har du en plan hvad du gør nu?"
   "Ja'eeh..." Svarede hun. "Det samme som alle andre herinde." Hun grinte.
   "Hvad med at jeg giver næste øl mister hard to catch?" Han nikkede med et smil på læben og pressede sig lidt tættere på hende.
   "Hvad med, at jeg tager dig med hjem og viser dig hvor uopnåelig jeg er?" Hun spejlede sig i hans øjne. "Hvis det inkludere at låne lidt strøm, så er jeg all-in."
   "Hvad venter vi så på?" Han smilte frækt til hende.
Forfatterbemærkninger
Denne gang har jeg kastet mit hjerte efter denne novelle. Jeg tager imod respons med kyshånd, så jeg få novellen til at fremstå endnu mere fantastisk.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 24/10-2015 22:44 af Camilla Vibholm Kjeldsen (VibholmKjeldsen) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 849 ord og lix-tallet er 19.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.