Så prøvede den under en bro


8 år siden 7 kommentarer Eventyr og fabler eventyr nissse venner

7Så prøvede den under en bro
Der var engang en nisse som skulle finde et sted at bo. · Så derfor... [...]
Eventyr og fabler · eventyr, nissse, venner
8 år siden
1Gilbert Mathiasen
1. December · Jeg hedder Gilbert Mathiasen og jeg er detektiv. I da... [...]
Blandede tekster
8 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Thomas Christensen (f. 1985)
Der var engang en nisse som skulle finde et sted at bo.
   Så derfor gik den ud i verden.

Først så prøvede den en hule, den havde fundet, men det var ikke lige noget for nissen. Så prøvede den under en bro, her skulle den i hvert fald ikke bo. Det var vist kun for trolde og den slags. Så fandt den et hus, med et lille rum, her kunne man da bo.

Men nissen skulle bruge noget mad, måske de store mennesker der boede her havde noget.

først så prøvede nissen at få kontakt til dem. Nissen stod på bordet og råbte og råbte alt hvad den kunne, lige lidt hjalp det, den kunne ikke råbe menneskene op, den var for lille. Så prøvede den at drille menneskene, den tryllede mælken op, men menneske smed den ud, den lavede den fælder så menneske faldt, men heller ikke det hjalp. Så prøvede den at være venlig mod menneskene, den tryllede julepynt frem og den tryllede julesne frem og pludselig stod der en skål grød foran nissens rum.

Så levede nissen lykkeligt i harmoni med menneske til deres dages endes.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 08/12-2015 18:51 af Thomas Christensen (thomaxz) og er kategoriseret under Eventyr og fabler.
Teksten er på 189 ord og lix-tallet er 28.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.