Mit liv er et kronisk afterparty


8 år siden 4 kommentarer Blandede tekster mennesker

2Fredet frustration på en mandag
Du er her ikke. Jeg er her knap nok. Tæller minutterne. Du svarer... [...]
Digte · digt, forhåbninger
4 år siden
3Jeg hader tømmermænd
Jeg vågnede op i søndags med mega mange tømmermænd. Den type tømm... [...]
Smilebåndet
8 år siden
4Mit liv er et kronisk afterparty
Mit liv er et kronisk afterparty · Mine øjne er trætte efter de man... [...]
Blandede tekster · mennesker
8 år siden
6Tavs stilhed
Vi ankom i dag... I tågen af vin og flyvefeber havde vi tjekket v... [...]
Kortprosa
8 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Silke Hartvig (f. 1996)
Mit liv er et kronisk afterparty
Mine øjne er trætte efter de mange søvnløse nætter
Min samvittighed er støvet
Min hud er grå

Men jeg kan jo ikke lade være. Jeg elsker når musikken spiller og alle forsvinder ind i mellem hinanden og alt bliver til ét. Én stor tragedie - men først dagen efter. I nat fejrer vi og der er intet man ikke må. Alt er lovligt i nat - alt er tilladt. Lige indtil man vågner op af sin rus og opdager hvad man har gjort. Gjort imod sig selv, gjort imod andre. Man har indirekte dræbt alt kontakt til andre, men værst af alt - kontakten til sig selv.
Men når musikken spiller er jeg en del af den klump der er fucked up. Og det er det jeg er vild med. Men næste dag vågner vi alle op og er ensomme... For ingen gider snakke sammen når musikken er slukket. Ingen gider dele mundvand og kropslige væsker når lyset er tændt og samvittigheden er ren. Men så længe man får nok af det hele i natten og så længe man ikke dør ud, så er livet en fest. Det er kun de morgener hvor jeg kigger i mit spejl og afskyr mit eget spejlbillede og hvor jeg ikke kan fordrage synet af mig selv i ædru tilstand. Der hvor jeg indser at mit liv er et rod.
Det er i dét sekund mit liv bliver et kronisk afterparty.
Forfatterbemærkninger
En beskrivelse af moralske tømmermænd og følelsen af ensomhed.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 06/02-2016 21:23 af Silke Hartvig (Hartvig) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 243 ord og lix-tallet er 25.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.