5Lidenskabens kamp
Et skønt sted. · Opmærksomheden fjernes fra virkeligheden · Der lyder... [...]
Digte
7 år siden
2Et helt andet sted
Jeg svævede jeg over et brusende hav, bølgerne brød vandoverflade... [...]
Kortprosa · afmagt, hjertesorg, krisehåndtering
7 år siden
4Når skyggerne vinder
Det var blevet tusmørke i det rolige villakvarter. Klokken var bl... [...]
Kortprosa
7 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Kristian Meilstrup Sørensen (f. 1974)
Det var blevet tusmørke i det rolige villakvarter. Klokken var blevet hen ved et kvarter i syv. Hun sugede i en cigaret mens hun bemærkede en lille skygge ræse forbi hende få meter over hendes hoved. "Små blodsugere" tænkte hun mens hun nød en sidste cigaret inden aftennyhederne, om vold, død, krige og velartikulerede politikere med hver især deres fremstilling af løsninger på alverdens problemer. Hun stirrede bekymret over mod den villa som på denne tid af dagen så ud til at ligge i den mørkeste krog af villavejen. "Stakkels hende" Tænkte hun undrende. Men blev forstyrret af hendes 4-årige dreng som kom løbende ud på terrassen med adskillige spørgsmål som væltede over hinanden. Hun kiggede på ham og drejede hovedet, smed sin cigaret ud mod græsplænen. I baggrunden anede hun siloueten af den mørke villa hendes tanker stod stille et kort sekund mens hun delvis så cigaretten lande i en græstot. Gløder fløj til alle sider og den fortsatte over mod den næste græstot hvor den lagde sig stille rygende og glødende. Der var intet lys i den mørke villa bag cigaretrøgen som steg op mod himmelen. Hendes søn hamrede næverne mod hendes lår, og hun tog ham med indenfor. Henne i den mørke villa trådte damen op på stolen, hun stod stille nogle få sekunder og trådte derefter ud over den. Der lød et knæk fra hendes nakke.
Forfatterbemærkninger
Min første offentliggørelse skrevet for 10 år siden ca.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 26/05-2016 08:47 af Kristian Meilstrup Sørensen (meilstrup77) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 230 ord og lix-tallet er 37.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.