Cykelbremsen


7 år siden 4 kommentarer Noveller for børn/unge familie spænding hverdagslivet

2Årsdagen
I Rom hvor jeg nu sidder. · I en sofa lavet af læder. · Et tykt tæppe... [...]
Digte · rim, glæde, kærester
2 år siden
2Ondskab - Lad retfærdigheden ske fyldest
Jeg pakkede langsomt mine ting sammen og gik ud til bilen. 'Sikke... [...]
Noveller · ondskab, mord, familie
5 år siden
4At hører til
At hører til · Hører jeg til? · At hører til · Er dette min endelige de... [...]
Digte · fremmede, jesus
5 år siden
4Jeg ville ønske
Jeg ville ønske i ikke elskede mig · Det ved jeg i gør, men det gør... [...]
Digte · kærlighedslængsel, usikkerhed, smerte
5 år siden
7I Danmark er jeg født og hvad så?
Danmark er noget fuckfis. · Systemet er noget pis. · Jeg er træt af a... [...]
Digte · vrede, danmark, offentligt omsorgsvigt
5 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Maria Jespersen (f. 2000)
Det er morgen, det er min fødselsdag. Jeg bliver 6 år. Jeg er begyndt i skole for 3 uger siden. Værelset er tyst bortset fra fuglenes kvidren. Jeg lister mig ud af den varme seng og hen til døren. Jeg kan se mor og far stå der udenfor værelset, og... hvad er det? En cykel! Jeg skynder mig tilbage til sengen. På vejen knirker en brede i gulvet. Jeg hopper op i sengen, og gemmer mig under dynen. Mor og far kommer ind på værelset og synger fødselsdagssang. Jeg kommer frem fra mit skjul under dynen. Mor siger: "tillykke William, min store, dejlige dreng", hun sætter sig i sengen hos mig. Far holder cyklen, "den er til dig", siger han. Vi går ud i køkkenet, og jeg ser, at der står en stak pandekager på bordet. Jeg sætter mig på en stol og begynder at spise. Da jeg har børstet tænder og fået tøj på, skal jeg i skole. Far tager med. Det er første gang, jeg skal cykle på min egen cykel. Før cyklede jeg, på den lysegrønne anhængercykel som var spændt fast til fars cykel. Mor giver mig et farvelkys, og jeg sætter mig op på den nye cykel. Den nye cykel er sort med grønne og blå striber. "farvel mor" siger jeg. Mor vinker, da vi cykler afsted. Far og jeg cykler ned ad cykelstien mod skolen. Vi når til et lyskryds næsten helt nede ved skolen. "stop" siger far. Jeg prøver at stoppe, men cyklen forsætter. "stop William!" råber far. "Bremsen dur ikke", råber jeg tilbage. Han griber ud efter mig, men kan ikke nå. Jeg sætter hælende i jorden, men det hjælper ikke. En stor og rød bil kommer imod mig. Jeg skriger. "William!!!" råber far. Den røde bil kommer tættere på. "flyt dig". Jeg skriger stadigvæk. Jeg kan ikke gøre andet. Jeg kan ikke bevæge mig. Jeg står bare der, helt stille mens jeg skriger. Den røde bil dytter, og hviner da den bremser. Men det er for sent. Jeg når at tænke farvel, så rammer bilen mig...
   Jeg ligger ned. Mit ben dunker af smerte. Jeg prøver at bevæge mig, men jeg kan ikke. Jeg kan høre ambulancen, men jeg kan ikke se den. Snart kan jeg ikke høre mere, og nu bliver alt sort

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 20/07-2016 09:00 af Maria Jespersen (riepige2) og er kategoriseret under Noveller for børn/unge.
Teksten er på 382 ord og lix-tallet er 18.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.