5Livets puslespil
Livets puslespil, · store og små brikker, · lyse og mørke, · blandet i ... [...]
Essays · mennesker, lykkelig, drømme
3 år siden
4Stå ikke ved min grav
Stå ikke ved min grav og græd · Jeg er ikke her · Gå ud i naturen, he... [...]
Digte · familiebånd
5 år siden
1De bløde poter
Store bløde poter, · du er en kæmpe kat · med et sind så smukt · du føl... [...]
Digte
5 år siden
5Januar
Januar, så våd og tung · det er surt at komme ud · med den tomme peng... [...]
Rim og vers · i naturen, vinter, mørke
6 år siden
5Nissehuer og julemænd
Nissehuer og julemænd · bliver hurtigt af vejen gemt · juletræ og bru... [...]
Rim og vers · højtider, jul, juletid
6 år siden
2Nøgne grene
Nøgne grene rækker sig · mod den blygrå himmel · fugle samles i flokk... [...]
Digte
6 år siden
6Kernen
Kernen. · Den var ret lille, kernen · brun og bare 7-8 millimeter · men... [...]
Digte · digte, håb, natur
6 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Asilla Nova (f. 1950)
Det var en meget lille kat, den havde en meget lang og blød pels og den var blå, derfor fik hun navnet miss Blå.
   Miss Blå boede hos en gammel dame i et meget stort og gammelt hus, det lignede lidt et spøgelseshus.

Miss Blå var en meget nysgerrig lille kat og kunne rigtig godt lide at gå på eventyr i den store have. Haven havde mange gamle store og krogede træer, mange buske, blomster og ritig meget ukrudt, det var sjovt at gå tur derude, synes miss Blå og der var mange gode gemmesteder.

En aften miss Blå var ude i haven mødte hun en lille mus, hej mus sagde hun, hvor skal du hen ? Musen blev meget bange og troede den ville blive spist af katten, den vidste jo ikke at
   Miss Blå ikke kunne lide smagen af mus.
   Musen gemte sig hurtigt under nogle gamle brædder, der lå i en stor bunke i haven, miss Blå satte sig ved siden af bunken for at vente, hvor er du lille mus sagde hun ?

Musen svarede ikke, den var meget bange og lå og rystede, miss Blå kiggede nysgerrigt ind under bunken af træ og fik øje på musen.
   Er du bange for mig lille mus, sagde hun ?
   Ja, peb musen, jeg kan ikke lide katte, de spiser mus siger min mor. Nej,nej, ikke mig sagde miss Blå, jeg spiser dig ikke, du skal ikke være bange for mig.

Vil du ikke være min ven, spurgte miss Blå. jeg savner en at lege med ?
   Musen lå lidt og tænkte over det, det var jo lidt farligt, tænk hvis katten nu ville spise ham ?

Da der var gået lidt tid, tog musen mod til sig og kravlede ud fra bunken af brædder, miss Blå sad stille og ventede imens.
   Hej mus, sagde hun da musen kom frem, jeg hedder miss Blå, hvad hedder du ?
   Jeg hedder Alfred, sagde musen forsigtigt med sin pibende stemme og så gav de hinanden poten så de kunne blive gode venner og legekammerater.

Miss Blå og Alfred løb op til huset, det lå meget langt væk fra brænde bunken, helt oppe i den anden ende af den store have, der var langt at gå for Alfreds små ben, men han kunne godt løbe hurtigt hvis han ville,men lige nu gik de bare ret langsomt af sted ved siden af hinanden, på vej til huset.

Miss Blå havde fortalt Alfred at den gamle dame havde bagt en masse lækre pandekager og dem ville de gerne smage.

Pandekagerne lå i en stor bunke på en fin tallerken oppe på bordet, miss Blå sprang hurtigt op på bordet og kaldte på Alfred, der løb nede på gulvet.
   Kom herop Alfred, der er mange pandekager vi kan smage på. Alfred gav sig til at kravle op ad et bordben,han ville jo gerne smage på de lækre pandekager.

Da Alfred endelig kom op på bordet og var gået i gang med at smage på pandekagerne kom den gamle dame ud i køkkenet, hun gav et meget højt skrig fra sig...UH..hhhhh, hun var bange for mus, miss Blå blev også forskrækket over det høje skrig og da hun ville springe ned af bordet væltede hun den fine tallerken på gulvet hvor den gik i 1000 stykker der blev blandet med pandekagerne, så fik de ikke flere pandekager den aften.
Forfatterbemærkninger
en lille godnat historie

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 27/04-2017 09:00 af Asilla Nova (Asilla) og er kategoriseret under Eventyr og fabler.
Teksten er på 569 ord og lix-tallet er 28.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.