Den første beretning


6 år siden 7 kommentarer Blandede tekster dystopi ægte kærlighed håb

3En smertefri begyndelse (Novellekonkurrence...
Kære Naia · Nogen gange har jeg det som om at jeg har givet fødsel ... [...]
Noveller · parforhold, tabt mulighed, fortid
6 år siden
2Absinthdrikkeren
En fordrukken bilist havde taget bilen og rystet den som en cockt... [...]
Kortprosa · magtesløshed, tankespil, ansvar
6 år siden
2Den tredje beretning
Kære Naia · Dette bliver mit sidste brev. Hober de sig mon op, på d... [...]
Kortprosa · sorg, parforhold, dystropi
6 år siden
2Den anden beretning
Kære Naia · Jeg læser Mathias' dagbøger i den svage eftermiddags so... [...]
Eventyr og fabler · filosofi, sårbarhed, magtkamp
6 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Andreas Flensmark (f. 1999)
Kære Naia
Jeg finder mig selv ligeså nyttesløs som dette hav, så ubesat som denne havn, et elusorisk vrag uden identifikation. Jeg ville efterlade dig gaver udenfor din retræte, men jeg ved at det ikke er det du ønsker. Jeg ville ro dig tilbage til fastlandet i en båd uden bund, men jeg er bange for at vi begge ville blive vanvittige af havets væsner. Eller endnu værre, at jeg ville forvandle dig til noget du ikke fortjener, men jeg ved at det allerede er sket. Jeg er overalt sårbar, værst er mine tanker, hvor Mathias' støvler, dine og mine stadig tramper alt til ukendelighed. Jeg vil bære en fakkel for dig og sætte den for foden af mit gravsted. Du får brug for dens lumenens hvis du vælger om et årti at udforske min melankolske tankegang. Så forbliver mit spørgsmål bare, er der nogen grund til at udforske en død mands tankegang eller hans ønsker?

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 22/06-2017 21:15 af Andreas Flensmark (andreas132) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 156 ord og lix-tallet er 37.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.