4I Apatiens Skyttegrav
De siger, at døden er let. At det at leve, er den svære del, og d... [...]
Noveller · eksistentiel, corona, hospital
2 år siden
17Depression
Jeg græder om natten, hvor jeg ikke kan ses. · Jeg gemmer mig; vil ... [...]
Digte
5 år siden
14Der er gået en uge
Der er gået en uge. · Og der er det der med sorg, · at den kommer i d... [...]
Digte
5 år siden
6Farvel/på gensyn
Du siger farvel, men også på gensyn. · Jeg kigger på dig med et løf... [...]
Digte
5 år siden
7Gay eller Straight?
"Okay flotte, hvad er din gift?" · "Tequila." · "Ooooh, en tequila dr... [...]
Noveller
5 år siden
3Varm & Spøgefuld
"Vil du spille Tegn og Gæt?" · Clarissa sender sin kæreste et irrit... [...]
Noveller
5 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Kianna Kitter Rasmussen (f. 1983)
Jeg vågner søndag morgen; en rigtig varm dag.
"Drik nu ikke for meget," var der nogen der sagde.

Mit stakkels hoved dunker, det gør helt vildt ondt.
Jeg løfter det langsomt fra puden, det føles så tungt.

Jeg rejser mig fra sengen, men pludselig værker mit ben.
Kigger ned og ser et sår; "Hvad fanden lavede jeg igår?"

Jeg blinker stjerner ud af øjnene, mens rummet snurrer rundt.
Og bliver en anelse nervøs; "Det her kan umuligt være sundt."

Hvert skridt jeg tager er en stor kamp, kvalmen gør det svært at få luft.
Hvor efterlod jeg nu de panodiler; "Sikkert samme sted som min fornuft."

Jeg vakler rundt i en desperat søgen efter medicin; ber til at jeg har noget i mit hjem.
Og håber virkelig at jeg finder det i tide, for jeg ved jo godt hvor det her bærer hen.

Men heldet er desværre ikke med mig denne gang, jeg må flygte akut mod mit wc.
Og dramatisk kaste mig på knæ over kummen i aller sidste øjeblik, hvid som sne.

Og mens jeg ligger der, fuldstændig ynkelig med kinden mod badeværelses kolde fliser.
Fantaserer jeg om at have en tidsmaskine og skrue tiden tilbage på min timeviser.

Den indre stemme er også hurtig til at uddele skyld, formaner; "Du må lære at tage bedre valg."
Og jeg sværger atter engang at det ikke vil ske igen, at jeg i fremtiden vil modstå alkoholens kald.

Men vi ved jo begge to godt at det er ret urealistisk, når alt er glemt igen efter jeg har fået mig en lur.
For så snart jeg er bedre tilpas bebuder djævlen på min skulder; "Der skal være plads til en god druktur."

De forførende kolde drinks lokker altså endnu og jeg ser stadig mig selv i øjnene, når jeg kigger i et spejl.
Der er ikke skyggen af dårlig samvittighed, så der skal åbenbart mere til før mennesker lærer af deres fejl.
Forfatterbemærkninger
Jeg tror vi alle har været der xD Igen og igen og igen og ja, du gættede det...igen ;)

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 28/11-2017 03:28 af Kianna Kitter Rasmussen (KiannaKitter) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 322 ord og lix-tallet er 23.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.