0Efter Nietzsche
Uddrag fra da.wikipedia.org: "Nogle forstår Nietzsches begreb 'vi... [...]
Filosofihulen
10 år siden
1Endnu en pink himmel
Jeg har endnu engang og havde stærke lyster til endnu en drink. M... [...]
Kortprosa
11 år siden
2En fristende duft
Jeg befandt mig pludselig på den anden side af strøget, det var d... [...]
Noveller
16 år siden
0En ny dag i det nye...
Et par sekunder for vækkeuret stå morgensolen ind af mit vindue. ... [...]
Noveller
16 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Frode Lindtner (f. 1977)
Med stille og rolige skidt gik jeg rundt i lejligheden. Jeg kunne lugte noget af hans aflagte tøj, det var beskidt og stak af sved.

Langsomt som et dyr på jagt om natten lugtede jeg mig frem til t-shirten. Jeg løfter den op til min næse. Mens jeg hiver duften ind kan jeg mærke hvor meget jeg savner ham.

Han havde kun lagt en seddel, hvor han skrev: 'Jeg kan ikke klare at vi aldrig kan være lykkelige sammen'. Hvor var lykken forsvundet hen. Han havde kun været væk i 12 timer men det føltes som flere år.

Hvordan skal jeg dog klare. Jeg havde lagt hele mit liv om i forhold til hvad der passede ind i hans hverdag. Jeg har smidt mine veninder og venner, fordi det ikke passede ind i hans planer.

Alene, med den natlige ro, sprang der tåre frem på mine kinder. Jeg kunne mærke hullet vokse side om side barnet. Hjerte kammeret føltes som en stor fest sal med plads til 1000 af mennesker, men ingen var kommet.

Med stille bevægelser pressede jeg på maven. Jeg ville helst gerne kunne fortryde barnet og leve som en teenager igen. Men på mange måder var løbet kørt.

Jeg blandede stille og roligt alkoholen med sovepillerne.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 19/09-2002 17:50 af Frode Lindtner (froggyfalcon) og er kategoriseret under Noveller.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.