1Israel i dag som i går
Jeremiah 31 - 31: Der kommer de dage, siger Herren, da jeg vil sl... [...]
Blandede tekster
16 dage siden
0Indien - ture ud i landet, afskedens time
Nu vidste vi med sikkerhed, at vores dage i Indien var talt. Vi o... [...]
Livshistorier
18 dage siden
1Indien - planer om fremtiden og et overfald
Planer om fremtiden · Efter jul og nytåret var over for anden gang,... [...]
Livshistorier
24 dage siden
2Påske og faste
Vi var kommet hen i april måned, luften flimrede for varme. Den s... [...]
Blandede tekster
1 måned, 3 dage siden
1Indien Kashmir og Butan
Børnene og jeg rejste til Kashmir i to måneder i den varme tid, d... [...]
Livshistorier
1 måned, 11 dage siden
1Indien. 45 grader i skyggen og 41,2 i feber
Varmebølgen fortsatte ind i juli og august. Om morgenen kan man n... [...]
Livshistorier
1 måned, 21 dage siden
1Om at give af sine reserver
Vores gode venner familie Røsli, fra vores tid i Etiopien, har op... [...]
Blandede tekster
1 måned, 28 dage siden
2Indien liv og glade dage
Silvia var begyndt i en lokal børnehave et par timer om formiddag... [...]
Livshistorier
2 måneder, 2 dage siden
1Israel Gaza konflikten
Hvis man vil forstå Israels konflikt med Gaza i dag, skal man ogs... [...]
Blandede tekster
2 måneder, 7 dage siden
1Indien Fritz arbejde
Hotellet havde forskellige restaurationer en snakbar, kaffeshop e... [...]
Blandede tekster
2 måneder, 17 dage siden
3Et tandlægebesøg i Old Delhi og en behandli...
Fritz fik tandpine og spurgte chefen for den kinesiske restaurati... [...]
Livshistorier
2 måneder, 24 dage siden
2Indien - Tyve, tiggere og et uventet besøg
De som boede oven på havde en også en sweeper som kom og vaskede ... [...]
Livshistorier
3 måneder, 3 dage siden
1Biblens numre
Åbenbaringen Kapitel 1 vers 8. Jeg er Alfa og Omega, siger Herren... [...]
Blandede tekster
3 måneder, 9 dage siden
3Indien
Vi kom til at bo i et hus i Nizamudin New Delhi, et kvarter som h... [...]
Livshistorier
3 måneder, 15 dage siden

Puls: 50,8

Publiceret: 12
Afgivet: 28
Modtaget: 19
Inge Erhard (f. 1941)
Joel kapitel 1 vers 1- 14: Der kommer en tid for det jødiske folk til at forberede dem til deres Messias komme. Den Messias som de har ventet på i flere århundrede.

Joel siger i kapitel 1 vers 8 -14: Hold klage - afgrøde offer og drikoffer er forsvundet fra Herrens tempel. Nu sørger præsterne. Alt hvad der dyrkes på jorden har slået fejl. Klæd jer i sæk i præster.
Udråb en sørgefest for alle landets indbyggere.
Vers 19: Til dig Herre råber jeg. Ilden fortærer steppens græsgange, flammen sætter markens træer i gang. Det er nu folket begynder at råbe til Herren.

Ezekiel kapitel 38 vers 9: Du skal trække op som et uvejr, du skal komme og dække landet som en sky, du og alle dine tropper og folkeslag som er med dig.
Ezekiel kapitel 38 vers 11: Jeg vil drage op mod et åbent land og rykke frem mod folk der lever roligt og trykt og som bor uden by murer og port.

Det er den tredje verdenskrig i fremtiden. Det begynder med at Israel bliver angrebet. Det skulle ikke overraske os, at det tredje tempel i Jerusalem er blevet oprettet på det tidspunk, for i slutningen af krigen mod Israel vil antikrist erklære sig selv for Gud i templet i Jerusalem.
Matthæus kapitel 24 vers 15: Når i derfor ser, ødelæggelsens vederstyggelighed, som der er talt om ved profeten Daniel, stå på hellig grund.
Vers 21: Da skal der være en so stor trængselstid som der ikke har været magen til fra verdens begyndelse.
Vers 29 - 30: Straks efter trængslen af disse dage, skal solen formørkes og månen ikke skinne, og stjernerne falde ned fra himlen, og himlens kræfter rystes. Da skal menneskesønnens tegn komme til syne på himlen. Alle jordens folkestammer skal jamrer, når de ser menneskesønnen komme på himlens skyer i magt og herlighed.

Ezekiel kapitel 38 vers 11: Landet er i ro - der er indgået en fredsaftale før alting begynder. På det tidspunkt vil antikrist allerede have vist sig på verdens scene, med et forslag til verdensfred og verdenshandel som vil blive etableret for 7 år.
Se Daniel kapitel 9 vers 27: Han vil indgå en pagt med mange for en uge ( 7 år )
Han vil sætte en stopper for ofring i midten af ugen. 3, 6 år.
Det vil føre til verdens frygteligste katastrofer.

Joel kapitel 2 vers 1: Stød hornet i Zion, opløft krigsråb på mit hellige bjerg.
Så alle landets indbyggere skælver, for Herrens dag kommer.
Vers 2: Som morgenrøden breder sig over bjergene, kommer en stor og mægtig hær.
Vers 8: De går ikke i vejen for hinanden men holder retningen. De trænger frem under en regn af spyd og lader sig ikke standse. De kaster sig over byen, farer frem mod muren og trænger ind i husene, gennem vinduerne bryder de ind som tyve. Her må det være moderne våben der her er tale om - måske robotter.

Ves 10: Foran Herren skælver jorden, og himlen ryster. Sol og måne formørkes, og stjernerne skinner ikke mere.
Vers 12 -13: Men selv nu siger Herren til jer: Vend om af hele jeres hjerte med faste gråd og klage. Vend om til Herrens jeres Gud, for han er nådig og barmhjertig.
Vers 15: Blæs i hornet på Zion - udråb en faste.
Vers 16: Lad brudgommen komme ud af sit kammer og bruden af sit brudekammer.
Det er her helt klart, at bruden er Jesu kirke - Jesus med alle troende som er taget op gør sig parat til at komme tilbage til det store finale.

Bogen Åbenbaringen kapitel 16 vers 16: Og han samlede dem på et sted som hedder på hebræisk Harmageddon.
Her kommer slaget som Herren selv vil kæmpe for.
Bogen Åbenbaringen kapitel 19 vers 15: Ud af hans mund kommer et skarp sværd som han slår folkeslagene med, og han skal vogte dem med et jernscepter, og træde Gud den Almægtige harme og vredes vinperse.
Vers 16: På sin kappe og på sin hofte har han et navn skrevet - kongernes konge og herrernes herre.
Vers 18: Der kom lyn og tordenbrag, og der kom et stort jordskælv, så stort at der aldrig har været set magen til, siden der kom mennesker på jorden.
Vers 19: Den store by gik i 3 dele, og folkeslagenes byer styrtede sammen.
Vers 20: hver ø forsvandt, og bjergene var ikke mere til.

Bogen åbenbaringen kapitel 19 vers 7: Nu skal lammets bryllup stå, hans brud har gjort sig rede.
Bruden er de mennesker, som er taget op før trængslerne,
se 1 Korinter kapitel 15 - 51.og de som bliver dræbt under trængslerne, se Åbenbaringen kapitel 5 - 9.

Joel kapitel 2 vers 19: Se jeg sender jer korn vin og olie, og jeg gør jer ikke mere til spot blandt folkeslagene.
Vers 25: Jeg erstatter jer, de år græshopperne åd.
Vers 26: I skal spise og blive mætte og lovprise Herren jeres Guds navn, når han handler underfuldt med jer. Mit folk skal aldrig igen blive gjort til skamme.
Vers 27: Jeg er Herren jeres Gud, der er ingen anden.
Mit folk skal aldrig igen blive gjort til skamme. Herren gentager sig 3 gange.

Joel kapitel 3 vers 1-2: Det skal ske derefter, at jeg vil udgyde min Ånd over alle mennesker. Jeres sønner og døtre skal profetere, jeres gamle skal have drømme, og jeres unge skal have syner.
Løftet om Helligånden blev allerede givet i Apostlens Gerninger kapitel 2.
Johannes evangeliet kapitel 12 vers 40: Han har blændet deres øjne og forhærdet deres hjerte, for at de ikke skal se med øjnene og fatte med hjertet.

Israels folk blev blændet for vores skyld, indtil hedningernes tid var fuldfyldt.
Derefter bliver deres øjne også åbnet.

Dette er kun et lille udsnit, af de mange skriftsteder i biblen som vidner om denne tids sidste time, som bliver begyndelsen til en ny tid, 1000 års riget, før evigheden begynder med det nye Jerusalem og Gud selv i vores midte. Herrens Dag er blevet forkyndt siden tidernes morgen, igennem profeterne.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 17/10-2019 13:55 af Inge Erhard (Inghard) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 1011 ord og lix-tallet er 28.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.