Det som er som var og som kommer igen



1Israel i dag som i går
Jeremiah 31 - 31: Der kommer de dage, siger Herren, da jeg vil sl... [...]
Blandede tekster
15 dage siden
0Indien - ture ud i landet, afskedens time
Nu vidste vi med sikkerhed, at vores dage i Indien var talt. Vi o... [...]
Livshistorier
17 dage siden
1Indien - planer om fremtiden og et overfald
Planer om fremtiden · Efter jul og nytåret var over for anden gang,... [...]
Livshistorier
23 dage siden
2Påske og faste
Vi var kommet hen i april måned, luften flimrede for varme. Den s... [...]
Blandede tekster
1 måned, 2 dage siden
1Indien Kashmir og Butan
Børnene og jeg rejste til Kashmir i to måneder i den varme tid, d... [...]
Livshistorier
1 måned, 11 dage siden
1Indien. 45 grader i skyggen og 41,2 i feber
Varmebølgen fortsatte ind i juli og august. Om morgenen kan man n... [...]
Livshistorier
1 måned, 20 dage siden

Puls: 50,0

Publiceret: 13
Afgivet: 28
Modtaget: 19
Inge Erhard (f. 1941)
Hvis man vil have den rigtige forståelse af, hvad der sker i verden i dag, skal man se verden situationen ud fra det biblen profetere. Biblen består af 45 % profetiske forudsigelser som er gået i opfyldelse. Kun en lille del, cirka 5 % er endnu ikke opfyldt. De handler om situationen i verden før Kristus anden komme, som det er lovet os.

Konge Nebukadnezer fra Babylon fik verdens epoker i store træk i en symbolsk drøm om en stor statue.
Bogen Daniel kapitel 2.
Bogen Daniel kapitel 7 beskriver Daniels syn om de frygtelige dyr.

Hovedet af guld - det Babyloniske rige - løven
Brystet af sølv - det Persiske riget - bjørnen
Maven af kobber - det Græske rige - leoparden
Fødderne af jern og ler - Rømer riget - et frygteligt dyr.

En sten vil knuse alle disse riger og sætte op et evigt rige.

Åbenbaringen kapitel 13: Dyret fra havet og dyret fra jorden.
Hele kapitlet er symbolsk og beskriver de kræfter som vil dominere i de sidste tider, de sidste 7 år, som vi allerede nu ser begyndelsen til.
Et udsædvanligt dyr, en blanding af en panter en bjørn og en løve. Et andet dyr kommer til en drage - som giver magt til dyret. Et tredje dyr kommer også til, det har to horn som et lam men taler som en drage. Det understøtter det første dyr med tegn og under.
Hvordan de sidste tider bliver, kan man læse om i Åbenbaringen og profeterne, næsten alle profetere om de så vigtige tider.

Betragter man disse riger på kortet, så strækker de sig fra Nord Afrika hele vejen omkring middel havet til Irak og Iran. Alt efter som hvilke rige der opstod, og hvilke epoke varierer det.
Disse lande er til største del muslimsk befolket og har i dag meget store kriser.

Hermed skulle det være klart, at det er disse lande som i end tiden vil lave verdens historie.
Det ender med, at Israel bliver angrebet fra alle sider. Rusland spiller med på grund af olie i Israel.
Rusland, Iran og Libyen med mange andre invader overraskende Israel på et tidspunkt, hvor ingen regner med det. På det tidspunkt vil Kristus komme i skyerne for at redde verden.

Højest sandsynligt er der andre faktorer som spiller en rolle som for eksempel - bomber som kan udslette et land fuldstændig. Det kunne være grunden til, at Israel står helt alene på det tidspunkt.
Har vi bevidst har overgivet vores liv til den treenige Gud og bedt om syndernes forladelse i Jesu navn, alle har brug for det, så er vi ikke mere her. Gud tager os ud af verden før de sidste frygtelige tider, hurtigere end vi kan blinke med et øje,
Beskrevet i 1 Korinter brev kapitel 15 vers 51.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 11/11-2019 13:08 af Inge Erhard (Inghard) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 466 ord og lix-tallet er 34.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.