Mod til krisen


3 år siden 3 kommentarer Digte familiebånd hverdagslivet

2Emma
Emma · Emma skinner, hun stråler ligefrem og enhver der tillader si... [...]
Blandede tekster · skygge, sanser, perfekt
3 år siden
2Emma
Emma · Emma skinner, hun stråler ligefrem og enhver der tillader si... [...]
Blandede tekster
3 år siden
3Mod til krisen
Corona. · Kære syge og gamle lunger, det gør mig ondt for jer i dis... [...]
Digte · familiebånd, hverdagslivet
3 år siden
1Min generation-selfiegeneration
Det er en ting at få venner på Snapchat, som du ikke kender. Og d... [...]
Essays · moderne samfund, teenageliv, krop
4 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Lea Jespersen (f. 2000)
Corona.
Kære syge og gamle lunger, det gør mig ondt for jer i disse stunder.
Landet er lukket, og verden er slukket
Og ingen kommer hverken ud eller ind, det gør noget ved mit sind.
Hold ikke min hånd, men lad os dele en fælles ånd.

Lad os samles om Corona og gamle hjerter, om alt det der os virkelig smerter. . .
Skriv et brev til bedste min, og skriv også gerne et til din.
Læg alle dine følelser og tanker i, gi det liv og en anelse fantasi.
Skriv det i hånden, skriv om alt din sår.
Skriv om ånden, der ved os står.
Skriv om din kærlighed, og hvis dem din ærlighed.

Lad ordene flyde ud, som en med Corona-snottud.
Lad dem holde om hinanden, men fra lang afstanden.
Lad os skabe et usynligt bånd, men lad være med at give hånd.
Jeg ved at du bare vil være venlig, men så vil det snart slutte endelig.
Send blot dine tanker kære, for hvor dronnings ære.

Hvis vi blot alle står imod, vil vi stoppe dette udbrud.
Kuren skal nok komme, bare du har tålmodighed i din lomme.
Lad Danmark spise kage, og lad os stå sammen hver for sig, som Mette Frederiksen sagde.
-Lea

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 24/04-2020 08:15 af Lea Jespersen (mobi123abc) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 206 ord og lix-tallet er 19.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.