1Den lille pige i troldetræskoven
Der var engang en lille pige der boede under et troldetræ. · Hun va... [...]
Eventyr og fabler
11 år siden
3En virkelig historie om min oldemors ånd
Jeg var lige flyttet ind i min oldemors lejlighed sammen med min ... [...]
Blandede tekster
20 år siden
1Lille Tårer
Lille Tårer. · Tåren, · Der ramte min kind. · Lille Tårer. · Tåren, · Trill... [...]
Digte
20 år siden
0Telefonen ringer
Telefonen ringer. · Ringet er fra dig. · Telefonen ringer. · Du ringer,... [...]
Digte
20 år siden
0Sodavand
Sodavand. · Kan bruse. · Sodavand. · Kan smage sjovt. · Sodavand. · Har for... [...]
Digte
20 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Tina Svenningsen (f. 1974)
Jeg fik aflivet et lille hamster (Basse) i dag, for den var blevet meget syg.
Jeg syntes, at det ikke var rigtigt mere for den at leve, for den havde haft tynd mave i nogle dage, og den spiste næsten ikke mere, og drak kun lidt engang imellem.
Det var ikke fair at den skulle lide.
Så min kæreste og jeg besluttede at få den aflivet, og det fik vi så gjort ude ved vores dyrlæge.
Så der er meget stille nu, for Basse plejer at larme og rumstere rundt i sit bur om morgenen, og om aftenen, når vi sidder inde i stuen.
Når den begyndte at rumstere , betød det at hun ville ud af sit bur, for at blive snakket og nusset med. For det syntes hun var dejligt. Nogle gange blev hun helt stiv og løftede sin lille stumphale, for hun troede, at det måske var en han der ville parre sig med hende, men det var det ikke, for det var os, der kildede hende.
Hun spiste mange forskellige ting: Salat, gulerødder, agurk, frugter, jordnødder, melorme og almindeligt hamsterfoder. Hun kun godt lide at rende rundt på vores seng, for det er en stor seng og hun kunne også godt lide at gemme sig inde imellem vores dyner og hovedpuder. Hun kravlede nogen gange ind i hovedpudebetrækket.
Nogle gange kunne vi se hende bevæge sig, og andre gange måtte vi føle os frem, for at finde hende, for vi skulle nødigt sætte os på hende.
Hun kunne også finde på at bide os i fingerne, så det gjorde ondt, men det gjorde ikke så meget, for hun mente jo ikke noget ondt med det. Det sket kun hvis hun blev forskrækket eller ved for hurtige bevægelser, eller når hun var sur, og ville være i fred, og når hun ville sove.
Vi har haft mange godt stunder sammen i de 2 år, hun levede og nu er hun oppe i dyrehimmelen sammen med alle vores andre dyr, vi har haft i løben af årene. Bay Bay, Basse, vi vil savne dig meget.

Kærlig Hilsen
Mads og Tina

Foto: Tina Knudsen

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 27/02-2003 17:27 af Tina Svenningsen (bamse) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 354 ord og lix-tallet er 30.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.