1Til minde om en god aften
Hvordan beskriver man højt til loftet, væg til væg bøger og maler... [...]
Digte · kunst, socialrealisme
11 måneder, 8 dage siden
2Du har sat Havet imellem os
Ude af øje, ude af sind · virker ikke med dig. · Du fylder ligeså meg... [...]
Digte · venskab, afstand, savn
5 år siden
3Ovenpå
Munden kører på dig. · Dine pupiller er så udspilede at den blå far... [...]
Digte · stoffer, venskaber, samtaler
5 år siden
1Punkerne på langebro
Vores møde har varet under 5 sekunder, men hans ansigt har allere... [...]
Kortprosa · punk, møde, indtryk
5 år siden
3En aften
Mig · "Sover du?" · Han svarer med det samme: · "Nej, gør du?" · Mig: · "Må... [...]
Kortprosa · venskab, aften
5 år siden
6Hvor er ærligheden?
Jeg ville ønske at der var plads til at være ærlige. · Men ærlighed... [...]
Digte · livet, ord, tanker
6 år siden
3Fra nu af
Vil årets første sommerdag · Minde mig om · Alkoholfri vin · En dobbelt... [...]
Digte · sommer
6 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Tenna Hermansen (f. 1986)
"Jack! Hvad laver du her!?"
   "Jeg er kommet for at besøge dig." Hans blik var forsigtigt og prøvende. "Jeg har ændret mig. De har erklæret mig rask." Han var en stor undskyldning for sig selv. "...laver du ikke noget mad...? Jeg er sulten..."
   "Det kan jeg ikke... jeg har ikke tid. Jeg skal..." Tøvede. "...Ud."
   "En date?"
   Jeg nikkede.
   "Er det i orden hvis jeg tager lidt mad inden jeg går?" Han kiggede på mig med øjne som en slået hundehvalp. Jeg nikkede bare igen. Tog min taske og forlod stedet. Jack var i mit hus...

Jeg tilbragte natten hos min kæreste. Fandt på undskyldninger for ikke at skulle tage hjem, men sagde intet om Jack. Ville ikke have at han bekymrede sig. Ville ikke give Jack problemer hvis han nu virkelig havde ændret sig. Den nat slap jeg ikke min kæreste et øjeblik. Holdt ham helt tæt. Som en beskyttende hinde. Prøvede at holde mareridtet og minderne om Jack ude. Men natten fik en ende. Kæresten skulle på arbejde. Jeg skulle hjem...

"Jack? Er du her?" Stilhed... jeg pustede ud. Lettet. Gik ind i stuen. Rent. Han havde i hvert fald ryddet op efter sig. Rystede på hovedet af mig selv. Først var jeg skræmt fra vid og sans over at havn var i mit hus, og nu tænkte jeg kun på om han havde ryddet op efter sig. Jeg smilede. Fortsatte ind i soveværelset. Jeg fløj tilbage i bar forskrækkelse. "Jack!" han sad og kærtegnede en pistol. Lod den finde til rette i hånden, og rettede så løbet mod mig...
   "Velkomme hjem!" han affyrede pistolen. Jeg faldt bagover og landede hårdt på gulvet. Det sved i min skulder. Kiggede op. Jack sad bare og studerede pistolen. "spild af kugler." sagde han stille, som var det til den. Jeg prøvede at kravle ud så stille som uligt, men han opdagede mig. Selvfølgelig.
   "Går du? Gider du ikke lege mere?" Hans stemme. Som et lille barns. Han fik øje på blodet.
   "Åh, du bløder! Nej nej nej, det var ikke meningen. Er du okay?" Han kom hen til mig. Tog fat i min arm. Hev mig på benene.
   "Så, se så. Nu er du okay igen." Han kiggede smilende på mig. Tilfreds. Gav mig pistolen. Som skulle jeg passe på ham. En lille dreng der havde leget med køkkenkniven og indså hvor farligt det var. Jeg kiggede ham i øjnene. Forstod ham ikke. Pludselig ændredes noget i ham. Hans øjne blev mørke. Onde.
   "Hvad vil du gøre nu?" han langede mig én på siden af hovedet. Jeg faldt. Pistolen fløj ud af hånden på mig.
   "Som du ligger, der kommer jeg til at tænke på noget... hvordan gik din date?" Han gik hen og samlede pistolen op.
   "Hvor gjorde i det? I sengen..? På gulvet? Eller op mod væggen!?" Han sparkede ud efter mig. Ramte. Men gled. Fandt balancen. Tabte pistolen. Faldt mod jorden. I det samme gik den af...
   Han sank sammen. Åndede ud. Det var slut.

"Du er fantastisk." Det sagde han altid...

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 20/04-2004 00:29 af Tenna Hermansen (Tenna) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 509 ord og lix-tallet er 17.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.