1Turist i Sovjetunionen 1966
Sovjetunionen er daglig genstand for verdens opmærksomhed og pres... [...]
Livshistorier
8 år siden
0Det var kattens!
Kapitel I · Du kan ikke lide mig. Og det er gensidigt. Foran mit li... [...]
Blandede tekster
14 år siden
0Sidder i saksen
Min mor og søster røg ikke. · Min far røg med måde, cigarer, men a... [...]
Essays
19 år siden
3Alle mine katte
På det lille husmandssted, hvor jeg voksede op, havde vi altid 4-... [...]
Essays
19 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Ester Mogensen (f. 1947)
Min mor blev kørt over af en bil. Hun var på vej over landevejen med en cykel. Min søster stod på den anden side og skulle følges med hende. En bil kom kørende i fuld fart og ramte min mor.

Hun fløj med hænderne på cyklen mange meter gennem luften, og landede på landevejen ved fuld bevidsthed. Mærkede intet. Ville rejse sig op. Men den gik ikke. For benet hang kun fast i skindet. Min søster var i chok. Ambulancen kom, og hun lå på Amtssygehuset i 109 dage. Hun havde også fået en kraftig læsion i låret. Eller et kødsår. Det var på ydersiden af låret. Der gik staffeligokker i såret, og sygehuset opererede al det syge væv væk. Der kom et stort langt og dybt ar.

Vi boede på landet med et gammeldags WC i vaskehuset.

Her sad min mor en dag på WC i selskab med min lille niece på måske fire år. Hun så med store øjne på det lange dybe ar på låret af hendes bedstemor.
"Hvad er det, Bedste?" spurgte hun.
Min mor fortalte historien om, hvordan en bil havde påkørt hende.

Det var ikke det, der gjorde indtryk på min lille niece. Hun spurgte efter den bloddryppende beretning:
"Var det en Mercedes, Bedste?"

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 30/06-2004 22:20 af Ester Mogensen (Mathilde46) og er kategoriseret under Essays.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.