1Der stod han så
Der stod han så uden en trævl på kroppen, med sin blege nøgne hud... [...]
Blandede tekster
14 år siden
1Den kolde jord
Der sad de alle på den kolde jord og kikkede ængsteligt op på den... [...]
Blandede tekster
14 år siden
1Når livet er sat på pause
Man står der midt i vadestedet og ser floden drive forbi. · Man kan... [...]
Blandede tekster
14 år siden
1When looking
When looking at the past, with all it's history. · All the sad and ... [...]
Digte
18 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Bo Schlichting (f. 1971)

Der midt i det hele stoppede jeg op.
   Der skete noget!
   Hvor?
   Eller var det fordi der ikke skete noget?
   Jeg er trods alt alene i min ungkarlehybel. Ja, det er nok det, at der ikke skete noget.
   Derved så ensomhedens stemme muligheden for at skrige og dog var det nærmere en stille hvisken...
   Hvorfor?
   Jeg havde jo så travlt, med at - med at - slå tiden ihjel!
   Så skete det igen!
   Men denne gang hørte jeg stemmen i mit indre. Jeg forstår bare ikke ordenes betydning.
   Det er måske også meningen, at jeg skulle forstå at det ikke er nogen ord der beskriver dens nødråb.
   At selv om ensomheden har en stemme, kan den ikke sige hvad den vil.
   Det er bare udtrykket om en længsel.
   En længsel efter nogen at holde af og holde om.
   En længsel efter en indre varme der udspringer fra hjertet, som kun kærligheden kan give.
   Jeg ved at jeg ikke længere kan overhøre min indre stemme.
   Min krop reagerer mere spontant og jeg ved hver gang en sød pige er inden for rækkevidde.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 14/01-2005 16:33 af Bo Schlichting og er kategoriseret under Kortprosa.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.