1Der stod han så
Der stod han så uden en trævl på kroppen, med sin blege nøgne hud... [...]
Blandede tekster
14 år siden
1Den kolde jord
Der sad de alle på den kolde jord og kikkede ængsteligt op på den... [...]
Blandede tekster
14 år siden
1Når livet er sat på pause
Man står der midt i vadestedet og ser floden drive forbi. · Man kan... [...]
Blandede tekster
15 år siden
1When looking
When looking at the past, with all it's history. · All the sad and ... [...]
Digte
18 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Bo Schlichting (f. 1971)
Der sad de alle på den kolde jord og kikkede ængsteligt op på den store bygning.
De vidste alle hvad der skete derinde eller hvad der ikke skete.
De vidste det!
De kunne bare ikke længere gøre noget.
Stripsene strammet om deres hænder og føder gjorde at de intet kunne gøre.
Der var bare så meget forkert i det der skete.
De havde jo ret, mens de andre bare ikke havde fattet en pind.
Kulden gnavede sig ind på dem lige gyldigt om de sad helt stille eller sad og skreg.
De blev transporteret væk og helt uden for rampelyset.
Det var bare forkert.
Her havde de planlagt alt så godt.
De var kommet fra hele verden til lige netop dette.
De havde lagt planer og søgt alliancer for at få det hele til at gå deres vej.
Men nu kunne de kun sidde og se de fredelige demonstranter gå forbi og komme frem med deres argumenter og historier.
Selv medierne gad ikke snakke med dem, men tog bare lidt billeder af deres brosten og andre remedier.
De prøvede at skrige deres afmagt ud, men ingen gad lytte eller bare kikke på dem.
Bussen kom og de blev flyttet helt ud i forglemmelsen, mens en betjent tog sig en fortjent tår vand og håbede at det værste var overstået nu.
Selv politikere lyttede til de andre, men ikke dem, de var nærmest glemt og ikke tilstede.
De store tårer kom trillende, da de så den sidste af deres brødre blive slæbt hen til dem, mens en betjent bar på hans våben, som tydeligvis ikke var blevet brugt.
De ville tage hævn og brænde København ned en anden gang.

Den kolde jord - et drømme scenario.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 25/12-2009 15:28 af Bo Schlichting og er kategoriseret under Blandede tekster.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.