1Den udødelige
"Ashlee, kommer du?" jeg så op fra jorden, og stirrede lige ind i... [...]
Noveller for børn/unge
16 år siden
0Vogterne - Kapitel 3
Den lyse side · Det trak op til storm, så folk havde travlt med at ... [...]
Fantasy
16 år siden
0Vogterne - Kapitel 2
Sand(e) problemer · Ingen turde give Sonaeko et svar. · "Svaret anta... [...]
Fantasy
16 år siden
1Vogterne - Kapitel 1
Jagten begynder · Selenes grå kappe blafrede i vinden, idet at hun ... [...]
Fantasy
16 år siden
0Livets Strand
Hvis livet er en strand, så er vi mennesker vel stenene. Der er m... [...]
Noveller for børn/unge
16 år siden
2I wish I was made of stone
The day I stopped smiling · Was the day I started crying · Red seemed... [...]
Digte
16 år siden
5Fjernt fra fantastisk
Hendes blik afslørede det hele. Facaden var for længst brudt samm... [...]
Kortprosa
16 år siden
6Vogterne - Forord
Fem kappeklædte skikkelse lå på knæ foran den gyldne væg. En spræ... [...]
Fantasy
16 år siden
0Manden i Sort
“Vi er samlet her i dag for at mindes Karl Gustav Wellejus, som v... [...]
Noveller for børn/unge
16 år siden
3Koen som blev træt af køer
Der var engang, for få år siden en ko ved navn Maren. Maren var s... [...]
Eventyr og fabler
16 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Melanie Voss (f. 1991)
Fem kappeklædte skikkelse lå på knæ foran den gyldne væg. En sprække i væggen kom til syne. Sprækken lyste op med det reneste hvide lys. Langsomt blev sprækken større og større, snart var rummet fyldt op af lyset.
   "Herre, vi har fejlet." sagde skikkelsen i den mørkegrønne kappe, med en undskyldende stemme.
   "Igen? I er jo uduelige! Jeg har givet jer udødelighed og evnen til at benytte magi! Og stadig kan I ikke engang beskytte et par gamle statuer?"
   "Herre, undskyld." brummede skikkelsen i den mørkerøde kappe.
   "Undskyld? Hvad nytter et simpelt ord? For helvede, I fæhoveder er jo uduelige!"
   "Herre, det var ikke bare mennesker. Det var broderskabet." mumlede skikkelsen i den mørkeblå kappe.
   "Broderskabet? For helvede! Hvorfor valgte jeg også de største, inkompetente tåber til vogtere?"
   "Herre, broderskabet er blevet stærkere siden sidst..." forklarede skikkelsen i den mørkegrønne kappe, men blev hurtigt afbrudt af stemmen.
   "Stærkere! Nu er de blevet titusinde gange stærkere! Takket være jer uduelige vogtere!"
   "Herre, lad mig påpege at de ikke kender til værdien af släckerne. De kan ikke benytte dem," påmindede skikkelsen i den grå kappe, som ellers ikke havde sagt noget i løbet af mødet.
   "Det er meget muligt, men hvor lang tid tror du at der vil gå, før at de lærer at benytte dem?"
   "Herre, der kan gå lang tid. Et par tusind år måske, hvis vi er heldige. Med mindre at forræderen hjælper dem." svarede skikkelsen i den grå kappe.
   "Har I endnu ikke tilintetgjort forræderen? Uduelige kvajpander! Hvad bruger I dog jeres tid på?"
   "Herre, det er svært at tilintetgøre en udødelig person. Og du befalede jo at vi beskyttede släckerne."
   "Men gjorde I det? Jeg har svært ved at tro at jeres kræfter ikke overskrider broderskabets."
   "Herre, vi beskyttede släckerne så godt vi kunne." svarede skikkelsen i den sorte kappe, og rejste sig op. "Og vi har snakket nok. Lad os skride til handling. Giv os tre måneder, så har vi skaffet släckerne tilbage."
   "Hvor vover du at være respektløs? Knæl!" i et par sekunder, så det faktisk ud som at skikkelsen i den sorte kappe ikke vil bøje sig for ordren, men skikkelsen knælede langsomt igen.
   "Men, I får tre måneder til at levere släckerne hertil. Hvis dette ikke er gjort, vil jeg personligt gøre jeres såkaldte liv til et helvede."
   "Herre, tak." mumlede de alle sammen. Langsomt skrumpede sprækken ind, snart var den helt lukket.
   "Selene, du gennemsøger menneskenes lande. Forstået?" spurgte skikkelsen i den sorte kappe, som havde sat sig på hug i sandet udenfor den gyldne pyramide. Skikkelsen i den grå kappe nikkede.
   "Elgea, er du stadig velkommen i dit hjemland?" Skikkelsen i den grønne kappe trådte frem og skulle til at sige noget, men blev afbrudt af skikkelsen i den mørkerøde kappe.
   "Arhcaif, hvem har udråbt dig til leder?" brummede skikkelsen i den mørkerøde kappe.
   "Sagde du noget? Smid dog kappen hov-monster!" svarede Arhcaif og smed den sorte kappe fra sig.
   Elgea trådte frem. Somied stirrede truende på Arhcaif.
   "Arhcaif og Somied, vores mission er ikke at skændes." sagde Elgea og gik ind i mellem dem. Somied prustede og travede væk.
   "Men ja, jeg er stadig velkommen i mit hjemland." sagde Elgea for at henlede opmærksomheden på mission. Langsomt gik han tilbage til Selene.
   "Han er et skidt eksempel på sin race." mumlede Selene irriteret.
   "Er vi alle sammen ikke det?" påpegede Elgea.
   "Det kommer an på flere faktorer..." svarer hun.
   "Selene, det er en interessant teori, og jeg er sikker på at du vil nyde at diskutere den med Elgea, men vi har vigtigere ting at lave." afbrød Arhcaif. "Sonaeko, du gennemsøger osever havene. Somied, du gennemsøger kentaur landene. Elgea, du gennemsøger dit hjemland. Og jeg gennemsøger darkevernes lande. Aftale?"
   "Aftale" mumlede Sonaeko som ellers havde været stille. Arhcaif så rundt på de andre, ingen protesterede. Et tilfredshedssmil bredte sig på hans læber.
   "Vi mødes her om en måned. Præcis."

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 19/08-2007 15:12 af Melanie Voss (V0ss) og er kategoriseret under Fantasy.
Teksten er på 8256 ord og lix-tallet er 27.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.