7Føjteri
Jeg har virkeligt svært ved at forstå hvorfor du gjorde som du gj... [...]
Kortprosa
16 år siden
1Bitter kulde - Kapitel 4
Alex rakte Walther et stykke papir fra sagsmappen. · - Synes du ikk... [...]
Romaner
18 år siden
1Bitter kulde - Kapitel 3
Anette lagde sin mappe op på skrivebordet. Hun så sig omkring i d... [...]
Romaner
18 år siden
5Irriteret blindtarm
Det var en de der dage hvor kaffekanden stod på det antikke mahog... [...]
Kortprosa
18 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Mathine Lotus Rasmussen (f. 1971)
Jeg har virkeligt svært ved at forstå hvorfor du gjorde som du gjorde.
   Du kom brasende ind i mit liv, med en masse løfter om guld og grønne skove.
   Hver dag sad vi sammen på min yndlingsstol og fortalte historier. Ja, selv om natten kunne du finde på at vække mig, for at fortælle mig om en tanke du lige havde haft.
   Det var så smukt dengang. Jeg stolede på dig.
   Nu har du så forladt mig. Helt uden grund. Eller, i hvert fald har du forladt mig uden at give en grund.
   Jeg forsøger at trodse dig. Gøre dig jaloux og gøre dig til skamme.
   Jeg har allerede mødt en der hedder Jonas, også en der hedder Mogens. Ja, sågar en der hedder Gitte.
   Ja, jeg er ligeglad om det er tre på én gang. Jeg er også ligeglad med om det er kvinder eller mænd. Jeg skifter mellem dem som jeg lyster.
   For det handler ikke om køn, det handler om kærlighed når alt kommer til alt. Og jeg gør alt for at trodse dig.
   Jeg har allerede kig på en der hedder Pia, hun har sine talenter, om jeg må sige.
   Hvis du sidder og krummer tæer og bliver gal, så er du selv uden om det. Du kunne bare lade være med at forlade mig så brat! I det mindste kunne du have givet mig en grund.
   Nu føjter jeg mellem alle disse personer. Frem og tilbage. Og ved du hvad?
   De nyder det!
   Jeg nyder det endnu mere!
   Så, kære inspiration, hvis du på noget tidspunkt tænker på at komme tilbage, vil jeg overveje mit føjteri med andre.
   Indtil da, vil jeg fortsat læse enhver linie andre har skrevet, med kærlighed, mand som kvinde. Måske deres inspiration en dag kigger forbi mig.
   Sandheden er at jeg savner dig og det vi havde sammen. Det er ikke rart at miste noget så kært.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 01/06-2008 14:36 af Mathine Lotus Rasmussen (Mathine) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 317 ord og lix-tallet er 22.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.