7Føjteri
Jeg har virkeligt svært ved at forstå hvorfor du gjorde som du gj... [...]
Kortprosa
16 år siden
1Bitter kulde - Kapitel 4
Alex rakte Walther et stykke papir fra sagsmappen. · - Synes du ikk... [...]
Romaner
18 år siden
1Bitter kulde - Kapitel 3
Anette lagde sin mappe op på skrivebordet. Hun så sig omkring i d... [...]
Romaner
18 år siden
5Irriteret blindtarm
Det var en de der dage hvor kaffekanden stod på det antikke mahog... [...]
Kortprosa
18 år siden
5Bitter kulde - Kapitel 2
"Hunden" stod ved den store tavle, hvorfra han sendte Alex et beb... [...]
Romaner
18 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Mathine Lotus Rasmussen (f. 1971)
Det var en de der dage hvor kaffekanden stod på det antikke mahognibord og sagde pive lyde, fordi der var undertryk.
   Det var også dagen hvor postbudet bankede på døren, for at beklage sig over at der ikke var plads i postkassen, fordi jeg ikke havde tømt den i fire dage.
   Men hvorfor skulle jeg tømme den? Det eneste der er i den, er rudekuverter og en helvedes masse tilbudsaviser, hvor kvinderne er majet ud med smykker fra en smykkebutik der har et skide smart og anderledes navn. Så sidder kvinden der på tilbudsavisen med en diamantring på pegefingeren og lader den hvile på overlæben som en anden Marilyn Monroe.
   Nedenunder er billedet der skrevet med fed skrift:
   "Fordi vi er kvindens bedste ven".
   Nu regner de så nok med, at samtlige kvinder står og river i deres maskuline partneres slips for at få den samme ring som kvinden i tilbudsavisen har.
   Nej, hvorfor fanden skulle jeg tømme min postkasse for sådan noget lort?
   Desuden bor jeg alene, jeg har ingen at hive i slipset eller at plage om den slags ting.
   Og rudekuverterne? - Ja de kan få lov at ligge hvor de ligger til den første, hvor jeg alligevel tømmer min bankkonto for at have tag over hovedet og forsikre mig mod brand og indbrud.

Nå, men det ar altså en af de der dage hvor kaffekander, postbud og tilbudsaviser bare irriterede min blindtarm.
   Jeg travede ud til min postkasse, forbi det fornærmede postbud og uden at sige en lyd. Jeg hev alt det talentløse og farvede papir ud af postkassen.
   Postbudet stod og så på mig, som om jeg var en reklame-forbryder i skikkelse af en ånds-fattig Judas.
   Da jeg smed den store bunke med reklamer foran ham, mindede jeg ham om at der dagligt forsvandt et stykke regnskov, til fordel for den slags unødvendige ting som reklamer. Så stirrede han bare på mig og spurgte om jeg aldrig havde hørt om "nej tak til reklamer" klistermærker, de kunne hentes gratis på posthuset.

Det var den dag hvor jeg skamfuld over min egen højrøvethed gik på posthuset, for at hente det famøse klistermærke. Det var også dagen hvor jeg fire dage før den første betalte et par regninger.
   Da jeg kom tilbage var kaffen kold.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 07/05-2006 15:27 af Mathine Lotus Rasmussen (Mathine) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 378 ord og lix-tallet er 39.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.