4Der var engang
Ung og smuk, uden bekymring, · dit smil får solen til at skinne. · 16... [...]
Digte
11 år siden
4Er der en gud ?
Hun kiggede på uret. Om 5 minutter ville hun kunne høre bilen sta... [...]
Blandede tekster
11 år siden
7Når man når et punkt
Mit liv har ikke altid været nemt. Mange vil nok betegne mig som ... [...]
Livshistorier
11 år siden
7Det gør man bare ikke... Eller gør man?
Hun nåede lige at sætte nøglen i låsen, da hun mærkede en snigend... [...]
Blandede tekster
11 år siden
2Mareridt
Efter jeg havde forladt ham, var det som om der faldt lidt mere r... [...]
Livshistorier
11 år siden
6Velkommen til cirkus!
Tidlig mandag morgen. Klokken er 05.45. Endnu en ny uge truer. Så... [...]
Smilebåndet
11 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Gitte Horwath (f. 1972)
Tidlig mandag morgen. Klokken er 05.45. Endnu en ny uge truer. Så skal der kaldes på alle unger og en træt mand som nærmest ligger i en slags dvale tilstand. Morgenkåben på, ned af trapperne, lukke hundene ud i haven.
Når lige at sætte kaffen over, inden manden kommer trippende med morgenhår og den slidte morgenkåbe omkring sig.
Så går jeg i krig med 3 madpakker, mens ungerne sidder og spiser havregryn. De ser tv inde i stuen imens.
En typisk morgen, for en typisk familiemor. En mor på 40 år, med mormor arme, og hjemmesutter der har set bedre dage.
Noget fanger min opmærksomhed. Standser op og lytter!
I tv er der et indlæg om skønhed! Lige midt i al morgen-elendigheden sender de sgu et program om smukke åleslanke model lignende damer. Den får hele armen.
Noget hurtig morgengymnastik der mest af alt ligner et halsbrækkende stunt. Derefter kommer turen til kvindelig behåring, eller manglen af samme. Et hurtigt besøg i en salon der tilbyder en kvik Hollywood, der garanterer ALT væk på en skånsom måde.
Ja! Skånsomt min bare!
Så slår de skam også lige et smut forbi en klinik for Botox behandlinger. Damerne kommer smilende ud igen, med læber der mest af alt ligner mundstykket på min gamle Nilfisk støvsuger.
Turen går videre til makeupbutikken. Lur mig om de ikke kommer retur, nu fuldt udstyret med påfuglefarver i hele ansigtet.
Det sidste på listen over skønhed er selvfølgelig tøjet. Her er ikke tale om en 15 år gammel stribet morgenkåbe fra Føtex.
Nix! En stramtsiddende 2delt dragt, som sidder så stramt at påfuglene skifter farve fra sart rosa til gasblå. Indenunder dragten sidder en push up BH der får den kvindelige buste til at ligne trafik kegler.
Skoene skal endelig ikke glemmes. Supersmarte små stiletter med 10cm hæl.
Damerne er nu færdige med deres forvandling og går i gåsegang ud i bylivet. Klar til at score en mand. En af de velklædte mappedyr der oser langt væk af Bruno Banani aftershave, Burberry jakkesæt og Tan in a can.
Jeg sidder og studerer mine mormor arme, min appelsinhud, min mand, mine børn. Jeg priser mig lykkelig for at jeg ikke er en del af det cirkus. Selv om jeg virkelig godt kan lide cirkus. Specielt de sjove farvestrålende klovne.
Bryder ud i høj latter. Finder hele dette cirkusnummer hysterisk morsomt.
Min mand vender sig og kigger på mig. Der står jeg! Husmor til fingerspidserne, med leverpostej på fingrene, med morgenhår og udtrådte sutsko.
Min mand smiler til mig og siger " du ser sgu dejlig ud skat"

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 26/08-2012 11:17 af Gitte Horwath (G.Horwath) og er kategoriseret under Smilebåndet.
Teksten er på 429 ord og lix-tallet er 28.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.